Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Henger seg i krevende spill

Anbefalte innlegg

Når ejg kjører krevende spill så bare fryser hele pcen min seg noen ganger.. hva kan dette komme av? Jeg kjører abit kn8 sli, amd 64 bit 3700 prosessor, 1 gb twinmos minne og 7800 gt skjermkort. Har de nyeste skjermkort driverne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
50 grader for ett nvidia skjermkort er helt klart ikke mye. Nvidia skjermkort kan tåle over 100 grader..

6378460[/snapback]

Litt off topic:

Jeg har Nvidia 6610 XL og har greid å ødelegge vifta til kortet. Når jeg er i Windows så ligger kortet på rundt 100 grader, og jeg kan kjenne varmen fra dataen. Men når jeg starter ett spill som tar mye kapasitet, så blir kortet KJEMPE VARMT. Jeg spilte så lenge at det ble svart flimmer på skjermen som ble bare verre og verre. Rett før dataen klikka så gikk jeg ut i Windows og sjekket hvor varmt kortet var. Det sto 140 grader :dribble: Når jeg kjente på kortet så brant jeg meg med engang. Jeg visste ikke at kortet tålte så mye, men jeg tror ikke jeg skal prøve det igjen.

Endret av TrinitiX
Lenke til kommentar

Har et lignende problem. Henger seg ofte i spill som f.eks The Godfather, GTA San Andreas og Age of Empires III. Kjører med MSI K8N NEO4-F hovedkort, AMD Athlon 64 X2 4400+2,2GHz prossessor, Gainward GeForce 7800GT 512 GS GLH grafikkort og Crucial PC3200 DDR-DIMM 2*1024MB minne. Bruker strømforsyningen som satt i X-Gear Devil kabinettet jeg kjøpte (kun 400W). Hva kan være galt? Er det for lite strøm? For varmt? Har ikke peiling. Er det noen måte jeg kan overvåke temp mens jeg spiller? Please help me. Utrolig irriterende dette

Lenke til kommentar
Tror egentlig det er ditt skjermkort som er unormalt da, lucifer. Jeg har nvidia 6600GT og har rundt 50 grader i skrivende stund (med Arctic Cooling VGA Silencer).

6381294[/snapback]

SLUTTT OG SAMENLIGNE 6xxx MED 7xxx på varme. et 7800GT of 7900GT holder 30-40C i idle med romtempratur på ca 20-25C

Lenke til kommentar
Tror egentlig det er ditt skjermkort som er unormalt da, lucifer. Jeg har nvidia 6600GT og har rundt 50 grader i skrivende stund (med Arctic Cooling VGA Silencer).

6381294[/snapback]

SLUTTT OG SAMENLIGNE 6xxx MED 7xxx på varme. et 7800GT of 7900GT holder 30-40C i idle med romtempratur på ca 20-25C

6383338[/snapback]

Det gjør ikke mitt.. Mitt holder 7800gt holder 53 grader i skrivende stund... med 24 grader i rommet.. Men er det noen måte og stille opp skjermkort vifta til og blåse mer??

Lenke til kommentar

6381294[/snapback]

6383338[/snapback]

Det gjør ikke mitt.. Mitt holder 7800gt holder 53 grader i skrivende stund... med 24 grader i rommet.. Men er det noen måte og stille opp skjermkort vifta til og blåse mer??

6385436[/snapback]

det er akkurat det jeg syns er rart ;) så da lurte jeg på om kansje kunne se om du kansje ikke har fått skrudd den ordentlig på. Kjøleren altså,

Har du husket Goop?

Har du husket å skru ordentlig til? (ikke for hardt men ikke for svakt)

Lenke til kommentar

det er akkurat det jeg syns er rart ;) så da lurte jeg på om kansje kunne se om du kansje ikke har fått skrudd den ordentlig på. Kjøleren altså,

Har du husket Goop?

Har du husket å skru ordentlig til? (ikke for hardt men ikke for svakt)

6388058[/snapback]

Hva er goop? vet jeg har srudd den på orntlig vertfall men kan ha blitt litt hardt så kan skjekke det.. men kan det ha så mye og si a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...