Gå til innhold

Mulig å sperre telefonnummer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, om du har en Symbian telefon kan du ved en tredje parts program gjøre det. Et eksempel på et sånt program er ” Advanced Call Manager ” som du finner her. Jeg er ikke sikker men de har sikkert et lignende program for Windows mobile også!

 

Ellers hvis du ikke har en smart telefon som du kan installere programmer på så kan du tildele han/hun/de en ”ringe gruppe” og velge ”ikke ring” som ringe tone. Da sperrer du ikke nummeret men det ringer heller ikke når de numrene du har oppgitt.

Lenke til kommentar

Nokia 6101 er ikke en ”smart telefon”. Så det er best å satse på det andre alternativet, men med en ny vri.

 

Jeg prøvde det rådet jeg ga deg på Nokia 7250 og det ser ut som du kun kan velge hvilke ringetone du vil ha til en gruppe (du kan ikke slå av lyden for gruppen) – vet ikke om det også er tilfelle hos deg, hvis ja, les videre.

 

Det du kan gjøre er å velge en mp3 fil som ringelyd som er rett og slett stille. Dermed oppnår du samme resultat men med en annen vri.

 

Hvis du ikke kan lage eller overføre en sånn fil til din telefon så har jeg laget en til deg. Den er som sagt helt stille mp3 fil på 19KB og 7 sekunder.

 

Du kan laste den ned ved å gå til http://wap.mobstorage.com via wapleseren i mobilen din og skrive inn dette nummeret 38711844 i den tomme boksen under ”Input download code”.

 

Ps! Denne mp3 filen kan bli lastet ned innen 24 timer hvis du ikke klarer å laste den ned eller ikke leser denne posten før 24 timer, så gi bare en tilbake melding så skal jeg gjerne hjelpe deg.

 

Håper jeg ikke forvirret deg helt nå, men det er dessverre den eneste måten jeg kommer på. Synd at Nokia ikke har laget egen funksjon for dette. Lykke til, gi eventuelt tilbakemelding på hvordan det har gått. :)

Lenke til kommentar

Takk for link! Har ikke lagret vedkommendes tlfnr, men regner med at jeg må gjøre det for å få lagt til nr i en egen gruppe..Har heldigvis ikke hørt noe fra vedkommende på et par dager nå, så jeg drøyer litt til å se hva som skjer.. men takk for tips og link til mp3..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...