Spragleknas Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er det slik at man ikke får digital surround ut på billigkort og integrerte løsninger? Eks: TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Hovedkort (med HD-lyd) Asus M2NPV-VM Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 om dem har SPDIF skal dem kunne stoette DTS og AC3 fra film som rett og slett er pass-through fra software til receiverns. Det er noen faa kort som ogsaa kan kode om analog multichannel (WMV-HD filer, spill o.l.) i realtime ogsaa, men ikke mange. De fleste detter tilbake til stereo over SPDIF da. Asus kortet bruker en chip fra ADI for lyd: ADI AD1986A High Difinition Audio 5.1channel CODEC Support Jack-Sensing and S/PDIF out interface Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 bumper denna da jeg har stort sett det samme spørsmålet. Så det er ikke mulig og få ut surround digitalt fra kortet mitt? finnes det feks programmer som kan ta på seg den jobben? Eller er jeg stuck med enten og kjøpe en haug med kabler eller nytt lydkort? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Du får surround ut hvis programmet du bruker (powerdvd/windvd/ac3decoder) sender kodet signal direkte via s/pdif. Dette er standard sett at du har s/pdif ut på kortet ditt. Men hvis du f.eks. har et spill med rundtomkringlyd, må det kunne kodes til en Dolby Digital eller DTS-strøm som kan sendes ut gjennom s/pdif porten. Denne funksjonen er ikke standard på de fleste kort. Ellers, se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=618207 Endret 22. august 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå