Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt på og kjøpe meg en bærbar PC,men vet ikke hvordan jeg får trådløst nettverk.Er det bare å kjøpe en trådløs router?

Håper noen vennligst kan forklare meg dette helst helt fra grunnen,må ha det inn me tesje.

Setter pris på, og takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har tenkt på og kjøpe meg en bærbar PC,men vet ikke hvordan jeg får trådløst nettverk.Er det bare å kjøpe en trådløs router?

Håper noen vennligst kan forklare meg dette helst helt fra grunnen,må ha det inn me tesje.

6370778[/snapback]

Du må ha en trådløs router, og du må ha en bærbar med wlan eller et trådløst nettverkskort. Helst med standardene 802.11 a, b og g. Hvist ikke bærbaren har wlan kort, kan du kjøpe nettverkskort med usb tilkobling... :)

Det er flust med wlan routere på markedet. Det er lurt å velge kjente merker og se etter tester og slikt!

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar
Hei.

6370778[/snapback]

Husk på at om du har en router fra før, så trenger du kun et accesspunkt, ikke en router. Det vil bare lage unødvendige problemer.

Lenke til kommentar
Hei.

6370778[/snapback]

Husk på at om du har en router fra før, så trenger du kun et accesspunkt, ikke en router. Det vil bare lage unødvendige problemer.

6373136[/snapback]

Evt. kan du kjøpe en ruter, for så å slå av ruterfunksjonen i den.

Det er nemmelig veldig få rene aksesspunkt som selges nå lenger (siden en ruter kan gjøre alts om et aksesspunkt kan og litt til). Men ellers er det riktig som det sies at 2 rutere etterhverandre ikke er noe poeng, og hvis du skal åpne porter for diverse nedlastingsprogrammer osv. så vil dette også bli dobbelt så vanskelig dersom du har ruterfunksjonaliteten på i begge rtuerene.

-Stigma

Lenke til kommentar

Evt. kan du kjøpe en ruter, for så å slå av ruterfunksjonen i den.

Det er nemmelig veldig få rene aksesspunkt som selges nå lenger (siden en ruter kan gjøre alts om et aksesspunkt kan og litt til). Men ellers er det riktig som det sies at 2 rutere etterhverandre ikke er noe poeng, og hvis du skal åpne porter for diverse nedlastingsprogrammer osv. så vil dette også bli dobbelt så vanskelig dersom du har ruterfunksjonaliteten på i begge rtuerene.

-Stigma

6373206[/snapback]

Hvorfor skal han kjøpe en router når har egentlig ikke har bruk for det? Det finnes fortsatt trådløse AP`er på markedet så klart. F.eks en wap54g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...