Gå til innhold

Maxtor 160 GB defekt

Anbefalte innlegg

Hei. I dag morges når eg skulle slå på pcen så gikk alt så veldig trekt.

Fordi en av mine harddisker var ikke helt friske. Når eg åpnet min datamaskin så viste det seg at windows hadde funnet harddisken men når eg klikket på den så måtte eg formatere. Dette gjorde eg ikke.

Det er viktige ting for meg som ligger der inne.

Så eg ringte straks en tekniker på et verksted som eg kjenner.

Eg fikk flere forslag. Bla. å teste norton disc doctor å prøve å gjennopprette filsysteme. Men norton fant ikke disken. Så eg komm ingen vei.

Eg har også blitt tipset om å teste ut get back data. Som skal være veldig bra.

Men eg er først å fremst intressert i å prøve å gjennopprette filsysteme slik at eg slipper så mye arbeid. Hvis ikke det går så kan eg jo prøve get back data osv..

Get back data er et programm som kan klare å ta ut filer fra et korrupt filsystem å da kopierer det over til en ny harddisk.

Å tilslutt hvis ikke noe går må eg vurdere om eg skal sende den til ibas.

Eg har snakket med dem og det var ikke billig.

Eg har garanti på disken å lurte på om gjennopprettning av data går på garantien?

Da tenker eg på å eventuelt bruke ibas.

Noen forslag?

På forhånd tusen takk for hjelp :)

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantien dekker ikke redding av data, bare så det er sagt. Backup er stikkordet her.

Get Back Data funker ofte veldig bra ved uformatert disk, og dersom du mener at denne disken er verdifull nok til å sendes til IBAS burde du nok ha tenkt på en backup-løsning.

Lenke til kommentar

Ok. Men da prøver eg get data back da. Men finnes der programmer som er bedre? Eller er det forslag til hvordan eg kan gjennopprette filsysteme?

For hvis eg bruker get data back må eg jo kopiere fra den defekte disken til den nye som eg må ha osv.. Men hvis eg hadde fått gjennopprettet filsysteme så hadde det vært enklere.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...