Bowman Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 har en partisjon jeg ville kopiert over på en extern hdd... begge er ntsf... jeg kjører ubuntu 6.06 tror jeg... Lenke til kommentar
KKFinnfanfar Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Har ikke erfaring med ubuntu, men ntfs støtte i linux er begrenset. Lesing er fullt mulig, men (sist jeg sjekka) kan man kun skrive til filer som allerede eksisterer, og ikke forandre størrelsen på disse. Går ikke helt klart fram hva du skal gjøre, men jeg forstår det slik at du skal kopiere en ntfs partisjon til en annen (ekstern) ntfs partisjon. Dette tror jeg ikke er direkte mulig fra linux, dessverre. Uansett du kan jo kikke litt rundt i kernelen (det er der man enabler ntfs støtte). Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 har en partisjon jeg ville kopiert over på en extern hdd... begge er ntsf... jeg kjører ubuntu 6.06 tror jeg... 6370474[/snapback] /me peiker på "søk" knappen. Det ligger minst 20 slike tråder her. Lenke til kommentar
joacimot Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Captive NTFS (wikipedia) har støtte for trygg skriving til ntfs, men hvor trygg den er det vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 har enda ikke lest noe sted noen som anbefaler å prøve å skrive til ntfs fra linux. problemene som oppstår dersom noe går galt blir fort store, med ødelagte filer, korrupte filtabeller o.l. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Ta en titt på denne siden. Linux1 har akkurat skrevet om dette Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 captive ntfs er jo windows-driverne i "wine" da, så det burde jo funke fint... Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 prøvde litt men fikk ikke til å skrive til hdd en... men etter flere timer fikk jeg til å legge det over til en pc på netverket.... så problemet er nå løst og jeg er tilbake i windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå