Gå til innhold

Canon 350D vs Nikon D70s


Anbefalte innlegg

Imponerende, du justerte faktisk NED budsjettet ditt. Sjeldent å se :p

 

Mitt budsjett begynte på 6k, men ble fort oppjustert til omtrent 8-10k.

Spent på å se om det holder til mine innkjøpsplaner. Skader ikke å håpe.

Endret av zymot1x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Imponerende, du justerte faktisk NED budsjettet ditt. Sjeldent å se :p

 

Mitt budsjett begynte på 6k, men ble fort oppjustert til omtrent 8-10k.

Spent på å se om det holder til mine innkjøpsplaner. Skader ikke å håpe.

6490494[/snapback]

 

hehe, fant vel ut at 30d var litt vel avansert for meg, pluss at det huset MÅ/BØR suppleres med et bedre objektiv en kitobjektivet. Da blir jo et budsjett på 15k ikke nok når man skal ha en fotosekk, minne osv.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Føler i hvert fall et budsjett for en nybegynner ikke bør være mer enn 10k.

Lite vits med top notch kamerautstyr når man ikke kan utnytte det engang...

6490685[/snapback]

WORD

 

Jeg er nybegynner, og står mellom Canon 350D og Nikon D70s. Foreløping har jeg råd til 350D, men om akkurat 20 dager har jeg råd til D70s.

 

Klør i fingra, men tenker jeg ender opp med D70s, gitt ;)

Lenke til kommentar
Føler i hvert fall et budsjett for en nybegynner ikke bør være mer enn 10k.

Lite vits med top notch kamerautstyr når man ikke kan utnytte det engang...

6490685[/snapback]

WORD

 

Jeg er nybegynner, og står mellom Canon 350D og Nikon D70s. Foreløping har jeg råd til 350D, men om akkurat 20 dager har jeg råd til D70s.

 

Klør i fingra, men tenker jeg ender opp med D70s, gitt ;)

6537192[/snapback]

 

Jeg kjøpte D70s en tid tilbake, mye pga hvordan dette kameraet ligger i handa, hadde egentlig ikke tenkt å ta råd til det, og hadde sikte meg inn på 350D, men dette ble enkelt og greit for lite for mine stekepanne hender.

 

Rådet jeg er ute etter å gi er ganske enkelt, stikk på elkjøp og andre som har kameraene, og prøvd de, finn ut hvilket som ligger godt i hånden, og du tror du vil trives med å ta bilder med. Da det ikke hjelper hva du har, om du ikke orker å ta bilder med det. Foresten veldig fornøyd med mitt D70s, kjøpte monopod i starten av uken, så nå føler jeg at ting faller på plass.

Lenke til kommentar
Rådet jeg er ute etter å gi er ganske enkelt, stikk på elkjøp og andre som har kameraene, og prøvd de, finn ut hvilket som ligger godt i hånden, og du tror du vil trives med å ta bilder med. Da det ikke hjelper hva du har, om du ikke orker å ta bilder med det. Foresten veldig fornøyd med mitt D70s, kjøpte monopod i starten av uken, så nå føler jeg at ting faller på plass.

 

Jeg jobber selv på expert, så jeg tenker det blir den beste løsningen :)

jeg skal på jobb i morra og jeg har fått bekreftet at kameraet ankom expert i går.. D70 til innkjøpspris :dribble:

Det er ikke store fortjenesten, men jeg får D70s m/18-70mm til:

 

7.335,-

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Kjempepris. Nå gleder vi oss til mange bidrag i bildekritikken fra ditt nye leketøy. Ut å knipse før sommeren er over!

Et lite tips som det ser ut som om mange trenger, sånn på tampen. Å fotografere er å male med lys. Da gjelder det å ta bilder under lysforhold som er maleriske. Ta bildene dine i timene før, under og etter solnedgang. Det frister fryktelig å dra ut for å knipse midt på dagen, men da blir bildene sjeldent mer enn middels. La derfor kamera ligge til kvelden kommer, og kos deg med å forevige de flotte, varme solstrålene vi opplever for tiden.

Det er sommer, det er sol, og det er .... tid for fotografering :woot:

 

Edit: Pokkers Leif.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Et lite tips som det ser ut som om mange trenger, sånn på tampen. Å fotografere er å male med lys. Da gjelder det å ta bilder under lysforhold som er maleriske. Ta bildene dine i timene før, under og etter solnedgang. Det frister fryktelig å dra ut for å knipse midt på dagen, men da blir bildene sjeldent mer enn middels. La derfor kamera ligge til kvelden kommer, og kos deg med å forevige de flotte, varme solstrålene vi opplever for tiden.

Det er sommer, det er sol, og det er .... tid for fotografering :woot:

 

Edit: Pokkers Leif.

6568854[/snapback]

 

Dere fotohuer altså. "Hurra det er sommer og sol, la oss vente til den går ned før vi beveger oss ut!" ;P

Lenke til kommentar
Dere fotohuer altså. "Hurra det er sommer og sol, la oss vente til den går ned før vi beveger oss ut!" ;P

6574003[/snapback]

 

Hehe - timing er alt! Sjekk kommentarene til disse bildene når det gjelder 'Waiting for the light' (som jo er spesielt kritisk for landskapsfotografer):

 

http://www.fatali.com/gallery/notes.php?id=44&gid=5&

http://www.fatali.com/gallery/notes.php?id=6&gid=3&

http://www.fatali.com/gallery/notes.php?id=83&gid=7&

 

Som du ser så er det veldig få av bildene som er tatt uten betydelig venting på det perfekte lys.

 

Her er forøvrig hovedsiden hans (måtte linke forbi den for å komme rett til bildene): http://www.fatali.com/

Lenke til kommentar

Ja, timing er alt inne foto. Det er ingen vits i å bevege seg ut rundt lunchtider å tro man skal lage stor kunst. Slik er det bare. Man kan jo tross alt mulig å finne på noe annet å gjøre på den tiden av døgnet. Man kan bade, sole seg, ha sex, luke i bedet, sette fartsrekord på motorveien, eller kanskje rett og slett spise lunch.

Jeg synes det er deilig å ha så lav takhøyde på bildekritikken som vi har her, men med litt erfaring så skjønner de fleste at det er litt slurvete å ikke ta bilder på riktig tidspunkt. Poenget med å spandere femsiffrede beløp på kamerautstyr er jo å ta best mulig bilder. Hvis ikke fotografen bak kamera tenker riktig, så blir det bæsj uansett hvilket kamera man bruker. Som i alle andre kunstformer så er det resultatet som teller, og resultatet er summen av en rekke faktorer.

Av og til får jeg pm'er fra folk som får det til å virke vanskelig å ta slike bilder som jeg tar. Det er det slettes ikke. Jeg bare drar ut på fototur når forholdene er riktige, og finner gode motiver. Veldig enkelt, faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne på journalistikk til høsten og i den forbindelse hadde jeg tenkt å kjøpe et speilreflekskamera. Etter å ha lest en del her på forumet fikk jeg prøvd både et canon eos 350d og et nikon d70 for å se hvilket jeg likte best. Etter å ha konstatert at 350d ble for lite for hendene mine har jeg bestemt meg for d70. Spørsmålet mitt blir da om jeg bør vente med å kjøpe kamera til etter 9 august når nikon slipper sin neste modell? Hvor stort prisfall kan jeg forvente meg på d70? Noen som tør å spå prisen på nikons neste modell?

Lenke til kommentar

Tror neppe det er store lagre av D70s rundt omkring. Vi må nesten krangle med Nikon for å få det antallet D70s vi ønsker der jeg jobber, så jeg tror verken Nikon eller andre butikker har spesielt store lagre. Derfor er det ingen grunn til å dumpe prisen for å bli kvitt kamera.

 

Prisen gikk nylig litt ned fra Nikon, men det tror jeg bare var en naturlig prisnedgang for å følge konkurrentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...