jazzfat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Her er et bilde av to tyske sportsfiskere. Legger også ved et annet bilde av et blåskjell, som jeg synes ble bra. Endret 23. juni 2006 av jazzfat Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Kult dette, men litt uskarpt og rart.. Hvordan er det i skarpe farger? Endret 23. juni 2006 av Litejk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Det blir for grått og lite kontrastfullt til at jeg synes det er noe spesiellt bra. Jeg synes heller ikke den fete rammen gjorde seg noe særlig på det bildet. Ta bildet en ny runde i photoshop, og gjør i alle fall rammen litt smalere. Personlig ville jeg utelatt den helt. Bildet har også en del forstyrrende detaljer i vannet, så det kan med fordel beskjæres en del fra bunnen. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Synes det var fint jeg, men mange forstyrrende elementer i vannet ja.. Lenke til kommentar
jazzfat Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Så utrolig bra å få konstruktiv kritikk istedet for venner som sier "oi, så fint!" Jeg har nettopp tatt de første bildene med det nye Canonkameraet mitt, og er vel så amatør som jeg kan bli. Vet ikke hvordan jeg skal bedre på bildet, men håper å kunne legge ut flere bilder etterhvert. Mvh meg. Lenke til kommentar
modin Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei!Så utrolig bra å få konstruktiv kritikk istedet for venner som sier "oi, så fint!" Jeg har nettopp tatt de første bildene med det nye Canonkameraet mitt, og er vel så amatør som jeg kan bli. 6370833[/snapback] Alle her er nok amatører, det har foresten svært lite med hvor flink fotograf man er bare med det faktum at foto ikke er yrket vårt. Finnes proffer som er dårligere fotografer enn mange erfarne amatører, noen bruker feks folk som bare er opplært til å ta bilder med de og de innstillingene og den og den posisjonen uten at de egentlig er noe særlig flinke fotografer. Eksempler på dette er en del av dem som reiser rundt på skolene og tar klassebilder, men det finnes også eksempler på gode fotografer som tar fantastiske og livlige bilder av elevene. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Det nye bildet har tatt plassen til det gamle bildet, så du må ha gjort en feil da du la det inn. Blåskjellet lider av noen av de samme problemene som det av de tyske fiskerene. Det blir for kontrastløst og "brunt/grått". Prøv å konvertere bildene med kanamikseren i steden for desaturering. Da får du kontroll over kontrastene. Motivet er det ikke noe særlig å si om. Et skjell som er midtstillt i bildet. Her bør du kunne ha utnyttet motivet bedre. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Selv syns jeg kontrasten er fin. Litt myke gråtoner med en behagelig stemning. Muligens pga at jeg er i en litt subtil periode om dagen, men jeg likte det godt. Kanskje bare få skjellet til å skille seg mer ut fra bakgrunnen kan gjøre underverker. Komposisjonen ble litt for statisk, dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå