Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Da er det endelig tid for å bestille ny 20" LCD! Jeg er ikke superkresen når det gjelder alle tekniske spesifikasjoner, å er fullstendig klar over at man ikke får det beste til litt over 3000,- for en 20" Men jeg har plukket ut disse, å håper dere kjære data-medmennesker kunne hjulpet meg med den endelige besluttningen - https://prisguiden.no/product.php?productId=41499 Acer Pris: 3101,- Kontrast: 600:1 Responstid: 8ms - https://prisguiden.no/product.php?productId=45974 Samsung Pris: 3209,- Kontrast: 600:1 Responstid: 6ms - https://prisguiden.no/product.php?productId=42798 Philips Pris: 3260,- Kontrast: 800:1 Responstid: 16ms - https://prisguiden.no/product.php?productId=36807 BenQ Pris: 3266,- Kontrast: 600:1 Responstid: 8ms Bestillingen blir sendt inn søndag kveld, slik at den blir behandlet mandag morgen. - På forhånd tusen takk og god helg godtfolk! Lenke til kommentar
snarius Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Eg ville ha kjøpt den første eller den siste, fordi dei har 8ms responstid. Den første er litt penare da. EDIT: lol? Endret 23. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Tusen hjertlig for raskt svar Jeg lar "diskusjonen" gå til søndag... men Samsungen leder nå med 1 poeng - hehe. Hva menes med "ISO 13406-2:" ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Eg ville ha kjøpt den første eller den siste, fordi dei har 8ms responstid. Den første er litt penare da. 6369794[/snapback] Mens Samsungen (nr 2) har 5ms.. Men så er det hvordan produsentene måler ms, så man kan bli grundig lurt der.. Såvidt jeg skjønner så er Samsung på toppen når det kommer til LCD og den i linken har bra specs... Lenke til kommentar
snarius Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Sorry eg såg feil, eg stemmer for Samsung. Trudde der sto 16ms Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 takker Imperivm_Romanvm 2 points to Samsung men hva er "ISO 13406-2:" ? Ser at noen av de andre skjermene har grønn hake ved dette,mens Samsungen ikke har det... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 takker Imperivm_Romanvm 2 points to Samsung men hva er "ISO 13406-2:" ? Ser at noen av de andre skjermene har grønn hake ved dette,mens Samsungen ikke har det... 6369860[/snapback] Mest en ekstra "garanti" på at man ikke skal få defekte pixler. Sony sin forklaring Samsung er langt ifra verstingene når det gjelder defekte pixler så vil ikke tenke for mye på det.. (den har også TCO03 som har en viss garanti mot dette..) Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Takk takk Men leste en artikkel på ITpro om LCD sitat: "Slik er det faktisk, det er svært få produsenter av paneler i verden. Med Varitronix, LG Phillips, Samsung og Sharp som noen av de største. Mens vi har mange merker, er det ytterst få som lager sine egne paneler. Så med andre ord om du kjøper en Medion skjerm er det meget mulig det er et Samsung panel du egentlig betaler for." Men over til butikk som leverandør, her er de som har skjermen : - Amentio - DirectBuy - Advance.no - OnlineButikken.no - Stretto.no Noen som har erfaringer fra noen av disse mtp leveringstid samt service? Ser at samtlige ikke har skjermen på lager før om en uke =/ Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 "Slik er det faktisk, det er svært få produsenter av paneler i verden. Med Varitronix, LG Phillips, Samsung og Sharp som noen av de største. Mens vi har mange merker, er det ytterst få som lager sine egne paneler. Så med andre ord om du kjøper en Medion skjerm er det meget mulig det er et Samsung panel du egentlig betaler for." 6369960[/snapback] Det er ikke bare typen panel som teller, også hva produsentene gjør med det (programvare, kapsling, strømforsyning osv). SHG har forventet ankomstdato mandag.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 SHG, bruker den butikken mer og mer for tiden, anbefales.. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Kjempeflott! Har du direkte link til Samsung-skjermen? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jada, men linker til SHG krever at du godtar popup fra siden (ikke opplevd noen problemer med dette). Samsung SyncMaster 205BW Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Er det sånn å forstå at den finnes i svart og sølv? Hvilken farge ville dere valgt? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Den er kun i en farge, sort+sølv.. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Ja så det ikke før i ettertid.... slapt av meg men men... den ser jo flott ut uansett! Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 En annen ting jeg lurte på... Har de nye skjermene muligheter for å koble seg opp mot dekodere (kabel-tv) ? Slik som en vanlig tv-skjerm med denne hvite kabelen? Må man ha en overgang? eller må man rett og slett ha TV-Kort i pcen? Håper noen skjønte hva jeg mente hvis ikke kan jeg prøve å forklare litt bedre. hehe. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Man må ha tv-kort i pcen, en monitor har ikke innebygd tuner.. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 okei... det jeg tenkte egentlig - er disse tv-kortene dyre? er ikke ute etter å ta opp i grunn... bare for å se på tv generelt Er kvaliteten grei? Har forresten bestilt Samsung-skjermen Tusen hjertlig for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå