Gå til innhold

Problem med Sata disk

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Nå har jeg er problem her,som gjør at jeg snart for gråhår her :9

Jeg hentet meg en ny disk idag,en Sata disk på 74Gb. Og er på 10000RPM. Skal bruke denne som systemdisk, er denne typen

Western Digital 74.3GB Raptor SATA

10.000RPM, 5.2ms, 8MB cache, 150Mbps

Probleme er så,når jeg skal legge inn Windows Xp64bit. Så går aøt greit under seve innstaleringen,men når jeg så skal restarte pc,får jeg opp denne mld.

Windows could not restart because the following file is missing or corrupt:

<windows root>\system 32\ntoskrnl.exe.

Please re-install a copy of the above file.

Det rare er selv om jeg kopiere filen over på nytt,eller legger xp inn på nytt,så nytter det ikke. Får samme mld vær gang.

Jeg skulle så gjerne fått dette i orden fort,får jeg skal ha den som systemdisk,på grunn av RPM på hele 10000.

Håper noen kan hjelpe meg her.

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oki. Skal prøve på det litt senere. Takker for tipsene. Må bare spørre. Er det noe drivere som må legges inn eller? Var ikke med noe cd,så jeg gikk ut fra det ikke skal legges inn noe.

6370095[/snapback]

Det spørs mye på typen chipset du har i hovedkortet ditt, er en stund siden jeg måtte bruke diskett for s-ata driver men jeg bytter ofte..

Edit: om det er hovedkortet som står nede i signaturen din så skal du ikke trenge driver..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Hmm,jeg blir ikke klok,jeg har sett etter milioner ganger,og mer til. Og jeg kan ikke finne noe feil under oppsette, har satt den opp i følgende rekkefølge

1:Cd-rom

2:HDD

3:Lan

4:USB

Har også prøvd å bytte om på 1 og 2.

Pluss,under bootHDD,har jeg satt S-Ata som 1 Og ide Som 2.

Men til ingen nytte.

Nei,for sette seg ned igjen,og gå overalt en gang på nytt. men takker for hjelpen..

Da fikk jeg det endelig til :)

Jeg hadde gjort en stooor feil, LOL. Tørr nesten ikke å si det. Hadde vist glemt alikavell å sette HDD S-ata som førstevalg. Hehe :)

Men igjen,takker for hjelpen.

Endret av djheaven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...