Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør du når du blir beskylt for stalking?


ilpostino

Anbefalte innlegg

Som jeg har nevnt i diverse tråder her på forumet så jobber jeg på et kjøpesenter i Oslo. det hender av og til (når jeg skal drepe til jeg har "til gode" i lunchen og når det er lite å gjøre i butikken) at jeg tar meg en liten runde inne på fellesarealet på senteret.

 

idag på jobben ble jeg tatt til side av sjefen. Sjefen hadde igår fått en telefon fra typen til ei som jobber i en butikk som heter Accesorize (for de som ikke vet hva dette er er dette en bling bling-butikk for tenåringsjenter). Hun mente at jeg nærmest hadde forfulgt henne og hadde nå fått typen sin til å ringe min sjef for å klage på oppførselen min.

 

Iløpet av de 5 månedene jeg har vist hvem hun har vært har jeg sagt hei til henne toppen 3 ganger og kanskje vært inne i butikken hennes i 30 sekunder. da "turene" mine omfatter en rask gjennomgang av fellesområdene hele senteret har jeg gått forbi butikken hun jobber i hver dag...

 

Jeg synes dama er bare latterlig siden hun ber typen sin klage på meg til sjefen min. hvis hun hadde vært voksen (tipper alderen hennes kanskje er 25-27 år) så synes jeg hun burde ha tatt det opp meg meg hvis hun har problemer med at jeg går forbi bbutikken hennes.

 

Er det bare jeg som er teit her eller har hun en "sak"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anmeldt henne for falske anklager, gjort en helvetes sak av det.

Utrolig patetisk gjort av henne, dette kan sverte "livet-ditt".

 

Folk på jobben din, hvordan de ser på deg.

Når du skal søke jobb videre, få med deg en god referanse.

De ringer gamle jobben... ?

 

For dumt til å være sant spør du meg, jeg jobber også i sommerferien nå på et kjøpesenter.

Kjenner igjen mange folk, både kunder og ansatte.

 

Dette blir rett og slett for dumt, faen for en idiot kjerring.

Lenke til kommentar
Jeg ville anmeldt henne for falske anklager, gjort en helvetes sak av det.

Utrolig patetisk gjort av henne, dette kan sverte "livet-ditt".

 

Folk på jobben din, hvordan de ser på deg.

Når du skal søke jobb videre, få med deg en god referanse.

De ringer gamle jobben... ?

 

For dumt til å være sant spør du meg, jeg jobber også i sommerferien nå på et kjøpesenter.

Kjenner igjen mange folk, både kunder og ansatte.

 

Dette blir rett og slett for dumt, faen for en idiot kjerring.

6369558[/snapback]

 

 

da jeg fortalte det det til de andre på jobben så lo de bare; de synes hele greia bare var latterlig fra hennes side. Jeg har jobbet i den butikken i fem år og liker meg der... så har ingen planer om å slutte.

Lenke til kommentar

Ta det helt med ro. Slike saker skjer hele tiden, unge jenter som tror vi bor i USA og er ute etter litt ektra oppmerksomhet og gryn, eventuelt bare veldig innbilsk.

Så lenge du har godt forhold til resten av folka på jobb og sjefen så går det helt fint. Det er bare å småhumre av det og ikke lag noe sak av det, det er ikke verdt det! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man må ikke oppgi refferanser, og man må ikke oppgi tidligere arbeidsgivere som refferanse. Om man vil kan man føre opp norsklæreren fra ungdomsskolen.

 

Det som antakeligvis har skjedd er vel at du har sett inn i butikken når du går forbi. Denne butikken har jo alle mulige syke ting, selvsagt ser du inn, jeg gjør det selv. Dama som jobber der har vel oppdaga at du ser inn hver gang du går forbi, noe som kanskje skjedde to-tre ganger iløpet av kort tid, og tolka dette som at du gikk fram og tilbake for å se på henne og følt det ubehaglig. Eller kanskje ho bare har følt at du så på ho og var interesert i ho. Så har ho sagt det til kjæresten sin som blei ekstremt sjalu og fly forbanna og resten av historia kjenner vi.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Bare å gå bort til henne og si rett ut at hun misforsto. Om du i tillegg er veldig redelig og ordentlig og ikke bitter eller sur i tonen når du snakker med henne, får hun nok dårlig samvittighet og ber om unnskyldning.

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du faktisk begynner å stalke henne, så får hun se hvorden det faktisk er. :p

 

Jeg tipper dama har dårlig selvbilde, og får for lite oppmerksomhet fra typen sin. Derfor valgte hun å kalle deg en stalker så typen hennes skulle tro han hadde konkurranse. Dermed oppnår hun mer oppmerksomhet fra han, mens du som er et uskyldig offer havner i trøbbel.'

 

Jeg føler med deg Ilpostino. Sånne kvinnfolk suger.

Lenke til kommentar

Er enig med chills, kjør knallhardt. Si til henne og sjefen at sånne beskyldinger tolererer du ikke og kommer til å gjøre hva som helst for å bli renvasket. Si at du akkurat nå diskuterer med en advokat i familien og at dette kommer til å bli politianmeldt med mindre hun forklarer hvorfor hun kom med disse beskyldningene...gi det j**** senteret et jordskjelv som sent glemmes. kunne tenkt meg å vært i din situasjon og gjort det der...

 

lykke til

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du faktisk begynner å stalke henne, så får hun se hvorden det faktisk er. :p

6421795[/snapback]

 

Det hadde vært utrolig kult, gå til slaktern å kjøpe 40 grise øyne og legge det i postkassa hennes eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...