Gå til innhold

Sliter med å åpne localhost [Løst]

Anbefalte innlegg

Dersom du kjører Windows, er dette en genial og kjapp måte å sette opp en server med PHP, apache og mysql. Det følger også med phpmyadmin og sqlite manager :)

6370838[/snapback]

Leste du ikke noen av de andre postene, eller klarte du å unngå å forstå at vi diskuterte WAMP-problemer de 10 siste postene?

Edit: [Retningslinjer #4; bK_Coder har sagt unnskyld; Hvordan går det nå med chipmann's problem? [Jeg er vanligvis ikke så pirkete, men har hatt en slitsom dag.]]

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men dere... Å gå inn i services.wcs eller hva det var virket ikke. Ikke noe med wamp var listet der. Og når jeg klikker på tray ikonet nede i arbeidshjørnet, som jeg kaller det, og klikker på mySQL og deretter install service, ble den innstallert med en gang. Men når jeg derimot klikker apache og deretter install service kommer et vindu opp: "Your port 80 is available, install will proceed. Press enter to continiue"

Når jeg klikker enter lukker vinduet seg og ingenting mer skjer, men jeg klarte i alle fall å innstallere mySQL. Vet noen hva jeg må gjøre for å klare å få i gang apache? :hmm:

Lenke til kommentar

Trenger jeg det da? Jeg har jo allerede innstallert wamp og den har apache mysql og php. Jeg trenger vel ikke noe mer da?

men... Noen som vet hvordan jeg løser problemet mitt som jeg har postet 2 poster over denne? Prøver å finne ut, men jeg skjønner ikke. Google er ikke til særlig stor hjelp heller... :hmm:

Lenke til kommentar

Sånn :) Nå er jeg helt sikker på at alt er riktig gjort under innstallasjonen. I stad hadde jeg det problemet med at mysql serveren startet opp, så kjørte den i 4 sek og så stoppet den. Nå har jeg ikke det problemet lenger. Den serveren kjører helt fint.

Men.... Apache serveren virker fortsatt ikke. Jeg har prøvd å innstallere den manuelt, men det virker ikke. Et vindu kommer opp og sier: "Port 80 is available, install will proceed. Press Enter to continiue"

Når jeg klikker enter lukker vinduet seg, og ingenting skjer.. :hmm: Hva er det som er galt nå da? :hmm:

Lenke til kommentar

Forsøk å gå inn i Program Files/Apache Group/Apache2/bin (eller lignende) og kjør

"Apache.exe -k install" for å prøve og installere service manuelt.

Eller "Apache.exe -k start" for å prøve og starte apache manuelt.

Lenke til kommentar

Hurra!! Endelig klarte jeg det!! :D Av en aller annen grunn prøvde jeg å bruke PHPtriad sammen med wamp og da virket det plutselig! Jippi :D ! :D

Takk for all hjelp :) Selv om det egentlig ikke var så mye av tingene som ble nevnt som hjalp i mitt tilfelle har jeg lært mye av dere :D Tusen takk :)

BTW: Jeg fikk ikke til å innstallere apache i wamp, men jeg klarte å åpne localhost likevel når jeg brukte phptriad sammen med wamp. Aner ikke hvorfor det virker, men hvem bryr seg vel så lenge det virker :)

Endret av chipmann
Lenke til kommentar
Hurra!! Endelig klarte jeg det!! :D Av en aller annen grunn prøvde jeg å bruke PHPtriad sammen med wamp og da virket det plutselig! Jippi :D ! :D

Takk for all hjelp :) Selv om det egentlig ikke var så mye av tingene som ble nevnt som hjalp i mitt tilfelle har jeg lært mye av dere :D Tusen takk :)

BTW: Jeg fikk ikke til å innstallere apache i wamp, men jeg klarte å åpne localhost likevel når jeg brukte phptriad sammen med wamp. Aner ikke hvorfor det virker, men hvem bryr seg vel så lenge det virker :)

6375465[/snapback]

I teorien skulle det ikke være nødvendig å "installere" Apache som en service når du bruker Wamp. Du kunne også bare startet den med "Start All Services"

Lenke til kommentar

Det er ikke pålagt - og jeg sier heller ingenting om det - men personer som har samme problem kan med en gang se at det i denne tråden finnes et svar på deres spørsmål, mens folk som vil hjelpe kan se at det ikke trengs mere hjelp.

.Finale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...