chipmann Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hei! Nå har jeg så vidt begynt med php (eller.. man kan vel ikk akkurat kalle det å ha begynt med det. Jeg vil bare vite hvordan det fungerer). I alle fall har jeg lest litt på w3schools i tutorialen om PHP. Jeg har også lastet ned phpdev. Nå ønsker jeg å prøve å åpne en av php filene mine, men jeg har hørt at jeg da må bruke web-browseren min til å gå inn på http://localhost/. Dette sliter jeg med. Jeg har innstallert apache fra phpdevil, men likevel vil ikke localhost åpne. Det står bare: "Siden kan ikke vises". Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg skal gjøre? Kanskje det er noen som har hatt det samme problemet før? Det står at apache-serveren kjører. Endret 25. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 kjører du apache på pcn du sitter på nå? husk at du må installere php etter apache da =) da skulle det bare være å legge det inn i mappa der apache har filene den viser på nett og aksessere localhost som du har gjort. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Må jeg innstallere php ETTER apache? Tuuusen takk!! Jeg spurte på freakforum og der var det mange folk som svarte så veldig vanskelig. Tusen takk Skal prøve det nå Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Vel... Jeg bruker bare den apache som fulgte med phpdev, men jeg har vanlig apache også. I alle fall, jeg prøvde å slette PHP-en som jeg har lastet ned, og deretter innstallerte jeg det på nytt. Men... det virker fortsatt ikke... Siden kan ikke vises Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 hvis apache er installert og kjører skal http://localhost/ funke fint. du trenger ikke php installert for at det skal funke, men uten det kan du ikke kjøre php script på serveren. last ned en pakke med apache og php, kanskje det er det phpdev er, men jeg har aldri hørt om det før hvertfall... jeg liker å bruke wamp fordi det er så enkelt å sette opp å komme igang med. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Siden kan fortsatt ikke vises og jeg har restartet apache mange ganger. Jeg tror jeg skal laste ned ned wamp som du snakket om. Da vet jeg at noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er du sikker på at filene dine ligger i riktig mappe? Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Hvilken mappe skal de være i da? www? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Det står i konfigurasjonsfilene. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Ok, jeg synes det var veldig vanskelig, så jeg tror jeg prøver wamp, slik som hockey500 sa. Jeg har lastet det ned nå. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Ok, jeg synes det var veldig vanskelig, så jeg tror jeg prøver wamp, slik som hockey500 sa. Jeg har lastet det ned nå. Hva gjør jeg da? 6370089[/snapback] Wamp har et av de enkleste installasjons og bruksgrensesnittene - når du installerer det bestemmer du hvor apache skal lete etter filene dine (de som skal vises på localhost), og når wamp er installert, dukker det opp en måler i systemstatusfeltet som viser at/om apache og mysql kjører. Da skulle http://localhost/ funke. Hvis du bruker en proxy o.l må du kansje hake av for "ikke bruk proxy på lokale adresser" i IE Endret 23. juni 2006 av Kagee Lenke til kommentar
0lav Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Installerer det via setup filen Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Takk dere, men det er en ting... Den måleren, som viser om apache og mysql kjører, viser at ingen av delene kjører. Hvordan gjør jeg slik at de kjører? Er det noe jeg må innstallere? Endret 23. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Takk dere, men det er en ting... Den måleren, som viser om apache og mysql kjører, viser at ingen av delene kjører. Hvordan gjør jeg slik at de kjører? Er det noe jeg må innstallere? 6370531[/snapback] Ingen av dele kjører? Måleren er rød? Det virker veldig rart. Du trenger ikke engang en restart etter å ha installert Wamp. Er du sikker på at du ikke allerede har noe som kjører på port 80 på pc'en din? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Start -> Kjør -> services.msc Så sjekker du "wampapache" og "wampmysql". Sjekk at de ikke står som "Deaktivert". Gjør du det, aktiverer du de bare, som manuell. Og starter de da mens du først er i gang. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 det er jo bare å trykke på tray ikonet og velge "start all services" eller noe i den dur... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ikke om servicene er "deaktivert". Prøv selv, så ser du at det ikke funker. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) litt vanskelig å teste i linux, men kan også aktivere services derfra? Til du under (gidder ikke lage ny post): det er poenget mitt, jeg får jo ikke testet noe av det jeg sier uten wamp installert, og det finnes ikke til linux. Endret 23. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Wampserver til *nix? Det er vel Wamp han har problmer med nå. Til *nix så ordner vel pakkebehandleren alt sammen. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Dersom du kjører Windows, er dette en genial og kjapp måte å sette opp en server med PHP, apache og mysql. Det følger også med phpmyadmin og sqlite manager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå