Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg akseptere at en service på PC tar ??

Anbefalte innlegg

Min pc fusket og jeg trodde førts det var virus.

Da jeg skulle installere Win 2000 hang maskinen seg stadig opp. Jeg fikk hjelp av en som virkelig kan det, men han sier maskinen har feil ved hovedkortet.

Da jeg leverer maskinen på elkjøp går det tre uker og de konstaterer med at programvaren ikke er fullstendig installert !!!! ?

Det var jo umulig å få til da hovedkortet fusket.

Masnkinen er snart 2 år gammel. Det har nå gått 4 uker.

Hva skal jeg gjøre.

Noen som har gode råd ? Takk !

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra ned til Elkjøp, og krev å få snakke med teknikeren. Be han så vise deg hva som han mener er galt (ta gjerne med en som virkelig kan data, hvis du er usikker selv). Egentlig burde du ha vært der mens han så på PC'n første gangen, og fått forklart da hva han gjorde/hva som var feil.

Noen godt tips uansett er; kjøp aldri PC hos Elkjøp, bruk aldri Elkjøp til service på PC'er eller sette inn ekstrautstyr, og må du først kjøpe PC hos Elkjøp så finn ikke på og ta klargjøring.

Det er BS, eneste de gjør er å sjekker at PC'n starter, og evt. legger inn drivere hvis du kjøper printer eller andre ekstrating...men det er det de tjener mest på under et PC salg (og ekstrautstyr/software). Og de har også god fortjeneste på andre PC-service ting.

Uansett bør du klage når det har gått 4 uker synes jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 16:57, skrev thomaslu:

Min pc fusket og jeg trodde førts det var virus.

Da jeg skulle installere Win 2000 hang maskinen seg stadig opp. Jeg fikk hjelp av en som virkelig kan det, men han sier maskinen har feil ved hovedkortet.

Da jeg leverer maskinen på elkjøp går det tre uker og de konstaterer med at programvaren ikke er fullstendig installert !!!! ?

Det var jo umulig å få til da hovedkortet fusket.

Masnkinen er snart 2 år gammel. Det har nå gått 4 uker.

Hva skal jeg gjøre.

Noen som har gode råd ? Takk !

T

Type maskin? Type hovedkort? Bios oppgradering ? Skjærmkort?

Feilmelding under installasjon. Det er greie ting å vite hvis du skal få råd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor har du levert maskinen?

Og.. Du må også tenke på det,

at det er ikke bare deg som

har levert inn på service..

Mange andre også!

Og da kan det bli lang vente tid..

Men det du kan gjøre, er å ringe 815 32 000 og prate med de på kundesenteret, og kanskje purre på den???

Lenke til kommentar

Etter den nye forbrukerkjøpsloven har du krav på å få låne et produkt mens du venter, hvis en reparasjon tar mer enn en uke. Dessverre kjøpte du PC-en din før denne loven kom. Etter de gamle reglene skal reparasjon skje innen "rimelig tid", eller noe slikt.

Det hjelper kanskje å mase litt.

LeD

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Etter den nye forbrukerkjøpsloven har du krav på å få låne et produkt mens du venter, hvis en reparasjon tar mer enn en uke. Dessverre kjøpte du PC-en din før denne loven kom. Etter de gamle reglene skal reparasjon skje innen "rimelig tid", eller noe slikt.

LeD

Ok

Den loven gjelder KUN for produkter kjøpt etter 1. Juli 2002 !!!

"Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson etter 1. juli 2002.

Dersom kjøpsavtalen er inngått før 1 juli 2002, vil dine rettigheter og plikter reguleres av kjøpsloven av 13 mai 1988."

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det store spørsmålet da (siden skjermen min ble kjøpt novmeber 2001) er hvor lang er "reparasjon innen rimelig tid"?

Nå har komplett (nå datakjeden - bergen) hatt skjermen min i snart 5 uker. Jeg spurte om de hadde skjerm til låns mens jeg ventet, men krevde ingenting siden jeg ikke var sikker på hva loven sier der. Selvsagt svarte de nei.

I stedet sitter jeg med en gammel uggen skjerm med 70Hz og blir ikke bedre i verken øyne eller hode (blitt bedre i hodet hadde jo gjort seg).

Når kan man kreve at skjermen bare blir erstattet med en annen tilsvarende som kan leveres umiddelbart, om man noen gang kan det da?

Når er tidslimit for reperasjon overskredet, dersom det finnes noen?

-P-

Lenke til kommentar

Aldersgrensen?

Poenget er hvor lenge en skjerm kan være til reparasjon før jeg evt får en annen skjerm. Jeg har ingen planer om å vente hverken 3 eller 5 år før jeg får skjermen min igjen.

Nå nærmer det seg 6 uker, og det definitivt ikke godt nok, Datakjeden!

-P-

Lenke til kommentar

LeD

Nei det har du ikke. Kun nye produkter kjøpt etter juni 2002. Denne maskinen er ikke ny. Det du snakker om er garanti. Såvidt jeg har forstått er dette ikke noen garantisak.

Lenke til kommentar

trodde du bare skulle være glad hvis du fikk igjen PC'en i det heletatt når du leverte den til el-kjøp jeg...

men så har da ikke dette skjedd enda da ;)

en jeg kjenner gikk å venta i 7(!!!)mnd. før han fikk en annen sin PC i retur...de hadde mista hans, og gav ham en annen kunde sin PC i mellomtiden...go figure...

Lenke til kommentar

Vanlig praksis på maskiner fra HP, Packard Bell osv er maksimum 21 dager på service, men i dette tilfellet blir den reparert hos Elkjøp og ikke et godkjent service verksted, da stiller du svakt. Men jeg ville ringt til produsenten, altså er det en Fujitsu Siemens maskin ville jeg ringt de og fortalt alt, da skal jeg love deg at har du snakket med rette person så får Elkjøp "verkstedet" ei helvetes kjeft! Spør gjerne etter service sjef for retail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...