hølands_gutt Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 jeg har vært på utkikk på lettmc, men regner med at jeg ikke har så god råe til dette. og må nesten beste med får enten moped og pc, eller bare lettmc. en av grunnene jeg vil ha lettmc er fordi jeg ser på disse klassekameratene mine kjøre 50-110km/t på veien, mens en lett har 110-170km/t. men så er jo lapen og selve sykkelen driiiiitt dyr, og vil heller kjøpe en pc og moped, ettersom jeg sitter på en bærbare pc, og merker fort at det kan lagger litt. hva ville dere gjort priser: moped + pluss lappen = 15 000 kr + pc 10 000 lett mc + lappen = 30 000kr jeg er jo 16 og greier liksom ikke å bestemme meg helt! pluss at jeg sitter å tenker det er bare 2 år til så har jeg billappen Bad Grin noen som har tips på hvilken moped som er bra? helst supermotard prisklasse fra 0 til 20 000kr kikket litt på derbi drd, synes den er fin, noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) en av grunnene jeg vil ha lettmc er fordi jeg ser på disse klassekameratene mine kjøre 50-110km/t på veien, mens en lett har 110-170km/t. 6369236[/snapback] Tenker du på og trimme da? Blir jo noen kroner det og. Siden ganske få lettsykler går utrimmet i 170, nærmere bestemt ingen? Jeg hadde personlig valgt lettsykkel, da jeg har mer interesse for det. Jeg vet ikke om det er aktuelt men jeg hadde fortsatt å spart å kjøpt en Yamaha XT ( ny da kanskje, 37k ) eller en brukt Yamaha DT (30-40k for en brukbar. But that's me Endret 23. juni 2006 av madgringo Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 fleste mopeder går fortere en 110 km/t, men jeg tok det som et eks, ja altså hadde vært kjekt med mer penger. og kanskje litt mer tålmodighet Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 fleste mopeder går fortere en 110 km/t, men jeg tok det som et eks, ja altså hadde vært kjekt med mer penger. og kanskje litt mer tålmodighet 6371843[/snapback] Du mener vel lett MC... Uten å fjerne plomberinger får du den hvertfall ikke i 110... Mulig at litt mer skal til og. Lenke til kommentar
TomAndre Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg hadde valgt 125 hadde jeg vært deg Noe som jeg gjør Har en SFX, men vil heller ha en 125..Og da tenker jeg i baner som 125 crosser 4takt..4 takt lyd er jo bare så peeeeeeen Men du kan jo kjøpe en chopper til ca. 15k og da går den vel rundt 115 km/t Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg vill gått for en CPI SM eller CPI SX så kan du kjøpe deg en PC som du kan nærde på om kveldene Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg vill gått for en CPI SM eller CPI SX så kan du kjøpe deg en PC som du kan nærde på om kveldene 6389912[/snapback] CPI SM / SX er ganske ny, og derfor antagelig, jeg gjetter på at disse syklene har en god del barnesykdommer, og derfor ikke et bra valg, delvis grunnet penge manglel. Nye RYZ skal være bra visst , 05-06 mod. Ville kjøpt meg en KTM eller RS 125, but thats me... MYE mer valg med lett lappen iallefall, data er unytting ( til gaming osv. er en penge sluker ) og moped er oppskrytt , særlig med bøter på 5000, og med trim for 5000-7000kr ) Forresten, hvor ofte får du kjørt i 120-1_7_0 ( da skal det være en trimma lett iallefall) i Norge ? Maks grensa for at lappen ikke skal ryke er vel rundt 60-70 ? Men men, grise kjøring er kult Endret 27. juni 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg ville ha kjøpt meg en gammel FZ, Camino etc. Og spart resten av pengene til bil. Men, så er nå det meg også da. Og en ting skal jeg garantere deg, og det er at du er dritlei av moped etter et halvår maks. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det er der du kommer inn på andre ting igjen.. Når du går lei av å kjøre ublombert osv. så kjøper du deg en trim sylinder og vips så er morroa tilbake Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 En kompis sin NSR går i 174 utrimmet. Var banesykkel før og han sier de har gjort noe "mystisk" :!: me den Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 lettlappen koster 10-15000 mer enn mopedlappen pluss at syklene er betydelig dyrere. Så jeg ville gått for mopedlappen Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 En kompis sin NSR går i 174 utrimmet. Var banesykkel før og han sier de har gjort noe "mystisk" :!: me den 6397837[/snapback] Nå har det seg sånn at en NSR banesykkel har 34 hester da. Den er fulleffekt, og kan ikke sammenlignes med den 15-hesters gateutgaven. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 tro meg 34 hester sparker mer enn 15 hk, dersom han har 34 har han ikke lov og kjøre den, fordi at over 30hk er det en mellomtungsykkel, ikke lettmc, vis han ikke er over 18 da.. jeg vil jo såklart da ha enlettmc som går fortere på e6, ettersom dama bor ganske mye lenger ifra meg. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) fleste mopeder går fortere en 110 km/t, men jeg tok det som et eks, ja altså hadde vært kjekt med mer penger. og kanskje litt mer tålmodighet 6371843[/snapback] Nå har det seg sånn at de fleste liker å ha en "hel" sykkel i over et år, også! Etter jeg fikk lappen til lettvekter, har databruken vært laber. PCinteressen dabber av, og MCinteressen øker. lettlappen koster 10-15000 mer enn mopedlappen pluss at syklene er betydelig dyrere. Så jeg ville gått for mopedlappen 6399943[/snapback] Sammenlagt betalte jeg 13000 for lappen til lett MC. Når man tar lappen til moped, bør man regne med 7000-8000kr. Da er ikke forskjellen så stor. En ganske så ny firetakts lettvekter er ikke så dyr i forhold til en nyere moped. Han betaler litt mer, men får mye mer for pengene (i mine øyne). EDIT: Får, ikke for. Endret 19. juli 2006 av Rune_F Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Så du sitter og stusser på om du skal kjøpe lett-mc eller moped, fordi du skal kjøre raskere enn 110 km/h? Smart. Enkelt og greit, føler du at du trenger å trimme mopeden, gå for lett-mc. I det lange løp sparer du med en god margin inn pengene, som andre (mopedfolk) bruker på trimsett og bøter. Da får du ikke bare muligheten til å kjøre raskere enn ~50 km/h, men også mye bedre opplæring og en bedre erfaring til den dagen du skal ta lappen til bil. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 (endret) Jeg blir stadig mer og mer overrasket over mopedopplæringen. I går måtte jeg nødbremse 4 ganger pga. mopedister som brøt loven, som kunne ha endt med frontkollisjon. Hver gang brukte jeg lyshornet, men det så ikke ut som at de tok poenget. Ta lappen til lett MC, og bli en tryggere trafikkant. x] Endret 19. juli 2006 av Rune_F Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Må nesten si meg enig med Rune_F her =) Du får et fett grunnlag for videre lapper ved å ta lett lappen, jeg tok lett lappen i 1999 kr 6000, bil lappen i 2001 kr 8000 (mye grunnet min tidligere erfaring) mellomklasse mc i 2002 kr 8000 (dette også mye grunnet min erfaring med lett mc). jeg var dog heldig og fikk tatt alle disse lappene før prisene begynte å stige noe voldsomt. Men jeg har på samtlige lapper kun hatt 2 timer med vanlig øvelseskjøring. Resten er kun obligatorisk. Konklusjon? Det er penger og helse å spare på å ta lett lappen og kjøpe lett =) (Samtidig er jeg litt i tvil, for jeg frykter at disse "lappene" har blitt skrekkelig dyre i det siste) Eller så kan det hende jeg mener lett er gøy bare pga jeg liker mc'er så godt =) Et annet godt poeng er kanskje at det er helt lovlig med 2 på... Lenke til kommentar
Kimsan Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Kjøp deg moped å være mere ute med venner osv! Bedre det enn å være usosial å sitte på pc'n. Har det mer morro med en moped Endret 21. oktober 2006 av Kimsan Lenke til kommentar
nils12 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Skaff deg lappen og kjøp deg en moped ( eller lett MC). En Pc er det liten vits å påkoste mye. Faller i verdi etter et pr måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå