Gå til innhold

Har jeg gjort et bra kjøp?

stone71

Anbefalte innlegg

Jeg har rett og slett elendig peiling på bærbare maskiner. Jeg har likevel blitt fristet til å bestille en via jobben. maskinen heter Compaq EVO N1000V. Dere kan se spesifikasjonene på denne adressen:

http://www.eterra.no/kunder/bergen_hjpc/N1...erra_020925.doc

Bare klikk avbryt hvis dere får opp passord-greier.

Det hadde vert fint med en vurdering på spillbarhet, videoredigering, praktisk funksjonalitet osv.

stone 71

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke hvor mye du betaler, men dersom du ikke har betalt mer enn ca 20000.- bør du være fornøyd. Skjermen er bra, skjermkortet er bra, du har mange utganger og du har fått combo spiller. Eneste jeg kan se som negativt; den er relativt stor/tung, kort batterilevetid og det står ikke spesifikt at det er en Mobile CPU(kan være årsak til kort betteritid sammen med den store skjermen).

Men dersom du ikke skal springe mye rundt med den og stort sett har tilgang til nettstrøm er den sikkert helt genial. Stort sett er det slikt med bærbare at du får ikke alt uansett, så det gjelder å finne en som har den sammensetningen av kvalitet, bruksområde(følger av ytelse/størrelse egentlig), ytelse, størrelse og pris som passer deg.

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å kjøpe en firmapc av ca samme kaliber.

Det finnes vel egentlig lite å sette fingeren på på denne maskinen, bortsett fra at det som han over sa ikke er Mobile prosessor, slik at batteritiden er lav. Ytelsen på maskinen er rå. Det får knapt nok raskere.

Eneste ankepunkt mht videoredigering er at harddiskene på stasjonære som regel er flaskehalsen mht videoredigering. Bærbare har harddisker som ikke er fult så raske som stasjonære igjen. Kanskje også at det er 256mb ram istedet for 512. Hvis du som oppsjon har råd til en ekstra rambrikke så gå for denne.

Alle normale spill vil gli glatt på denne maskinen. Radeon 7500 er en bra brikke.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at en Mobile CPU har SpeedStep teknologi, dvs den kan skrue seg ned på lavere frekvenser og dermed bruke mindre strøm OG produsere mindre varme. Dog er dette noe som også bør være mulig å fikse via et bra hovedkort, vet at min Inspiron 4150 med 1,8GHz P4 CPU kan skrue seg helt ned til 300 MHz. Det tror jeg er noe hovekortet til Dell fikser, i følge en artikkel her på barbara fikser kan speedstep kun veksle mellom 1.2 og 1.8 for min CPU. Det kan sef være at jeg har misforstått dette litt også.

Men dersom det ikke er en Mobile CPU og denne kjører på full guffe hele tiden er den nok langt i fra så stille som en med Mobile CPU. En 2.2 GHz P4 utvikler tross alt en del varme.

Lenke til kommentar

Det eneste, såvidt meg bekjent, som skiller denne PC`en fra Compaq Evo 800c eller v, er at denne dvs. 1000v har desktop-prosessor. Det finnes ingen tester av den, men det er sannsynlig at den har mindre batterilevetid og gir mer støy enn Evo 800.

Se forøvrig Compaq`s egne sider for sammenligning:

1000v:

http://www2.compaq.no/produkter/baerbare/A...3394B8C3792D52B

800v(Mobile prosessor)

http://www2.compaq.no/produkter/baerbare/A...3394B8C3792D52B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...