Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøleveske lekasje - Hva kan det vere ?

Anbefalte innlegg

Har en Audi A3 98Mod som nettopp var på reprasjon.

Det som skulle gjørest var å skifte et tannhjul som står der registerreimen var. Siden de alikevel måtte utføre samme arbeid som ved registerreimsskift, bytter jeg denne også.

Ble oppringt av verkstedet som sa det hadde funnet spor av kjølevekse nede i motorrommet en plass anbefalte meg å skifte vannpumpen også noe jeg gikk med på.

Når bilen var ferdig på verksted kjørte jeg vel 3 timer til hjembyen min hvor jeg parkerte bilen over natten. Dagen etterpå fikk jeg en del piping pga lavt kjølevekse nivå , jeg fylte på med vann i tro om at det var grunn av skift av vannpumpe som gjorde at slangene måtte fylles med kjøleveske som gjorde at den var gått under min nivå.

Var i går morres jeg fylte på vann slik at det nesten var fult med kjølevekse igjen.

Så i sta når jeg skulle parkere på jobben sånn ca i halv 6 tiden såg jeg det "regna" under bilen min omtrent ... det rant kjøleveske rett ned på bakken ca rett under der den "reima som sitter på venstre side av motoren som går rundt i full fart når bilen går" (er litt nygeynner så er eneste måten og forklare det på:) )

Jeg sjekka kjøleveska som nå er under min nivå igjen, Det jeg da lurer på er hva i alle dager som kan vere gale ?

Dette er noe som kom etter verksted turen, har vertfall ikke vert så gale før. Jobben ble utført på et snap drive verksted som ikke finnest innen 3timer kjøre tur.

Jeg har snakket med disse som sa jeg måtte få bilen på audi verksted her i byen .

Mitt spørsmål :

Noen som har anelse på om dette blir en dyr jobb for meg ?

Burde ikke verkstedet tatt seg av dette kostnadsfritt for meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har reklamasjonsrett på reperasjoner utført av et verksted, mao har de beviselig gjort noe feil så skal de koste på reperasjonen som kommer som en følge av dette. At de sa de hadde funnet "spor" av kjøleveske og på grunnlag av dette anbefalte å bytte vannpumpe synes jeg var drøy, de kunne lett ha testet om vannpumpa var lekk og gitt deg en mye klarere anbefaling i stede for å komme med en "vi tror" forklaring på hvorfor du burde skifte vannpumpe.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

De må jo finne ut hvor lekasjen kommer fra. Ikke bare bytte deler i hytt og pine og satse på at det blir fiksa.

Vell.. Kanskje det er hull i radiatoren, løse slanger, dårlige pakninger.. osv.. Finn ut hvor det kommer fra... Det klarer du selv om du aldri har sett en bil før.

Lenke til kommentar

Når registerreim byttes er det ofte lurt å bytte vannpumpe.

Den står jo ofte i forbindelse med register-reima. (reima løper via vannpumpen)

Det var riktig av dem å anbefale skift av pumpen.

Du har reklamasjonsrett!

Hvis du har lang vei til verkstedet som gjorde jobben kan du be

verksmesteren om godkjenning til å få stilt en rask diagnose på lekkasjen hos et verksted i nærheten på Snap Drive verkstedets regning.

Alternativet er at Snap Drive verkstedet henter bilen med bergingsvogn.

Slik du forklarer det høres det ut som en feilmontert vannpumpe.

(pakning, gummitetting mot blokk skadet).

Altså: en lang kjøretur er utelukket.

Lykke til!

Det blir innteresant å høre hvordan saken løste seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...