Gå til innhold

Wolf Creek - hva syntes dere?

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wolf Creek er en herlig film. En av de få filmene jeg har sett i senere tid som har fått meg til å faktisk føle at jeg ser en grøsser. Noen synes kanskje oppbyggingen er kjedelig og langdryg, men jeg synes den gjør filmen bedre. Du føler faktisk for de stakkars reisende. Skuespiller prestasjonene er bra, spesielt av John Jarratt. Han er helt fantastisk i filmen.

Hollywood kommer aldri til å ha ballene til å lage noe sånt som dette. Spesielt ikke i disse dager når de bare lager grøssere myntet på ungdommer, og kutter ut alt som heter vold (finnes noen unntak). Kanskje når de kommer over denne bølgen av remakes kan de lage noe originalt, voldelig og gøy.

Endret av xkharonx
Lenke til kommentar
Den var faktisk skummel, helt grei til å være en "hollywood"-grøsser.

Nå er vel Wolf Creek laget så langt vekke fra Hollywood som man kan komme, både i fysisk og bildemessig forstand.

6370436[/snapback]

"-er er morsomt, spesielt når folk ikke ser dem. Hollywood var bare et ord jeg brukte et ord for å generalisere fjortissgrøssere. Det er jo det den er, en fjortissgrøsser. For all del, jeg koser meg med disse filmene.

Lenke til kommentar
"-er er morsomt, spesielt når folk ikke ser dem. Hollywood var bare et ord jeg brukte et ord for å generalisere fjortissgrøssere. Det er jo det den er, en fjortissgrøsser. For all del, jeg koser meg med disse filmene.

Å kalle Wolf Creek for "hollywood"-grøsser (det være seg med eller uten anførselstegnene som jeg selvsagt så) er jo å være helt på feilspor. Det samme gjelder å kalle den fjortisgrøsser. Wolf Creek er fremdeles så langt unna de amerikanske PG13-grøsserne som du kan komme, og det tror jeg andre her er enig med meg i.

Lenke til kommentar

Mulig jeg burde se den en gang til for å hindre at jeg blander den med andre "grøssere" av lavere kvalitet.

Jeg er fult klar over at den er fra Australia eller et eller annet sted rundt der, men for meg virker det som om den er myntet på de samme folka som liker the grudge (Det gjør det ikke ulovlig å lage en god film).

Nok e-drama for i kveld, mine meninger er og blir mine meninger, uavhengig i hva du og resten av verden mener.

Lenke til kommentar

Har hørt at den er basert på en sann historie, stemmer det?

Tror jeg skal se den, men jeg blir fort skremt av slike filmer, og blir ikke like lett å tenke "Det er bare film" når det har skjedd noe liknende på ordentlig.. :p

Lenke til kommentar
Har hørt at den er basert på en sann historie, stemmer det?

Tror jeg skal se den, men jeg blir fort skremt av slike filmer, og blir ikke like lett å tenke "Det er bare film" når det har skjedd noe liknende på ordentlig.. :p

6373300[/snapback]

Sann og sann, jeg vil si 25% sannhet og 75% spekulasjoner, det er i hvert fall det inntrykket jeg satt igjen med.

Etter at de blir bedøvet så er det vel heller 99% rein fiksjon. Eneste "vitne" ble jo bedøvet og spent fast inne i en hule, så folkene som har skrevet manus har jo stort sett hatt frie tøyler...

Så det gjorde at jeg ble til tider skuffet.

Lenke til kommentar

Å kalle Wolf Creek for "hollywood"-grøsser (det være seg med eller uten anførselstegnene som jeg selvsagt så) er jo å være helt på feilspor. Det samme gjelder å kalle den fjortisgrøsser. Wolf Creek er fremdeles så langt unna de amerikanske PG13-grøsserne som du kan komme, og det tror jeg andre her er enig med meg i.

6370735[/snapback]

Helt enig selvsagt. Ellers er Wolf Creek dønn kjedelig. Hadde gledet meg til den og Hostel. Hostel leverte, det gjorde ikke Wolf Creek. Det skjer ingenting den første timen, og oppbyggningen er mislykket. Hostel derimot klarer å skape en jævlig atmosfære.

Lenke til kommentar

Wolf Creek er forferdelig dårlig til grøsser å være! Dessverre! Hadde forhåpninger til denne filmen etter anbefalinger på dette forumet, men den skuffer totalt! :(

Når var det egentlig at man skulle bli redd? Jeg tror ikke jeg fikk det med meg helt.

Filmen kunne jo heller vært en dokumentar vist på Discovery Channel eller som en rekonstrusjon av FBI files eller noe lignende. Da hadde den vært helt grei (med visse forandringer selvsagt), men som grøsser skuffer den totalt.

Lenke til kommentar

Syns oppbyggingen var for treg, men at thrillerdelen av filmen funka greit nok. Hvis oppbyggingen skulle fungere som en stemningsskaper, mislykkes den stort sett. Det eneste som funker her er frykten for at the locals skal komme etter dem. Uforutsigbarheten var bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...