Gå til innhold

Test: Motorola Razr V3x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test men hvorfor beskriver amobil aldri hvordan videosamtaler fungerer på 3G telefoner? F.eks kvalitet, hvor stor del av skjermen som brukes osv? Jeg vil tro det er flere som ønsker å vite dette før man anskaffer seg en telefon med muligheter for videotelefoni

Lenke til kommentar

Å si at det er et år siden denne kom på markedet er rimelig borti natta, Molna, det er i alle fall HELT på jordet.

Det jeg reagerer på, er hvordan DENNE teksten kan stå om kameraet på MOtorolaen:

""På innsiden av telefonen sitter det nemlig en skyvebryter som du bruker til manuelt å flytte fokus fra nært til fjernt. Kameraet har dermed en makrofunksjon.

Dette er en interessant funksjon, men løsningen oser ikke akkurat av høyteknologi. Dette er nemlig noe vi er vant til å se på ultrabillige digitalkameraer fra ukjente produsenter, og på webkameraer.""

AKKURAT den samme funksjonen eksisterer på Nokia N80, men her er kameraet skrytt opp i skyene, og hverken "ultrabillige digitalkameraer" eller "ukjente produsenter" er nevnt..

Nå begynner jeg å bli lei hele Amobil, da det er lite som stemmer overens, i alle fall med testerstaben.

Hvorfor trakk aldri denne "ultrabillige" løsningen ned på N80?

Endret av Holtemann
Lenke til kommentar

De nevnte da det absolutt som et minus at N80 manglet autofokus? Det at den har makromodus er jo forsåvidt en veldig positiv ting, om man tar utgangspunkt i at den ikke har autofokus.

Lenke til kommentar

De nevnte da det absolutt som et minus at N80 manglet autofokus? Det at den har makromodus er jo forsåvidt en veldig positiv ting, om man tar utgangspunkt i at den ikke har autofokus.

6373223[/snapback]

Er ikke AF han klager over, men manuell bryter for makromodus. ;)

Holtemann: En veldig ironi du legger merke til her. Rart bare Motorola får kjeft for dette, da en Nokia til over 5000 virkelig burde hatt dette digitalt på samme måte som SEs mobiler har dette.

Nå man man også huske at N80s kamera er noe av det rareste (ikke AF og linsedeksel, men allikevel 3 mpxl), og bygger videre på rekken med dyre mobiler som skal selge pga bra kamera når kamerasiden er lite gjennomført (N90 hadde til eksempel ikke linsedeksel) er det rart Amobil stiller seg såpass positiv til denne (N80 fikk 5 på kamera) mens en Motorola får kjeft for den minste ting.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Med tanke på at N80 har markedets beste kamera er det vel ikke rart den får 5 på kameradelen, til tross for prisen. Det at den vel og har markedets beste kameraprogramvare (har ikke prøvd B-S her, så er ikke sikker), samt bedre gallerifunksjon enn konkurrentene, da synes jeg det er ganske så forståelig. Nå skal det sies at jeg ikke sammenligner med motorolaen nå, bare kommenterer det om kamera og test på N80.

Og hvorfor er det bedre å velge makromodus med menyene på mobilen enn med enn fysisk knapp bak? Mulig jeg misforsto deg der..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Anbefaler testfolka å rette opp " V3x lar deg ikke spille musikk i tilfeldig rekkefølge. " Dette er nemlig feil, og hvis dere hadde giddi å gjøre dere kjent med menyen inne i mp3spilleren, evt kanskje lese instruksjonsboken(gud forby) så hadde dere finni ut det dere og. Det heter så mye som: Shuffle (den står av, men kan fint skrues på)!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Jeg er kanskje litt inhabil i ogmed at jeg har hatt den i kun en uke, og den erstattet min trauste nokia 6610i, men etter en del småproblemer i starten mtp overgangen nokia motorola har jeg funnet meg godt til rette. eneste jeg ikke helt har fått dreisen på er den hersens iTap ordlista. :)

Lenke til kommentar
Anbefaler testfolka å rette opp " V3x lar deg ikke spille musikk i tilfeldig rekkefølge. " Dette er nemlig feil, og hvis dere hadde giddi å gjøre dere kjent med menyen inne i mp3spilleren, evt kanskje lese instruksjonsboken(gud forby) så hadde dere finni ut det dere og. Det heter så mye som: Shuffle (den står av, men kan fint skrues på)!!

6376125[/snapback]

Ja, dette har du jaggu rett i.

Her har jeg visst ikke sett skogen for bare shuffle-funksjoner.

Har rettet dette i testen.

Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Her var det mye forvirring om fokus, også hos Amobil...

Vanligvis får du enten autofokus eller fast fokus på telefonens kamera. V3x har en slags blanding.

En slags blanding? Så dere har ikke hørt om manuell fokus, altså? Nei, dere er kanskje ikke gamle nok til at dere fikk lov til å ta bilder med pappas gamle speilrefleks uten autofokus. Bare med manuell fokusring.

Det er helt klart en forskjell på denne telefonen og N80. På N80 er det fixfokus (fastlåst på en bestemt avstand), men i motsetning til andre telefoner med det samme kan man på N80 altså velge mellom to forskjellige avstander, hvor den ene er bedre egnet til nærbilder, også kjent som makro. På Razr V3x er det en glidende overgang fra fjern til nær. Man kan da få bildet skarpt uansett avstand (slik som autofokus), men man må gjøre jobben selv, derav navnet manuell fokus.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...