Gå til innhold

Kaffe for fred

Anbefalte innlegg

Jeg hadde litt problemer med å lage en tittel til denne tråden, men hva betyr vel det. Bildet begynner å bli "gammelt" etter hvert, og dukket opp da jeg tok et dypdukk i arkivet.

Før studentsenteret i Bergen ble jevnet med jorden i fjor, inviterte Studentsamskipnaden lokale grafittikunstnere til å dekorer den ene veggen. Det var mange fine grafittier å se en stund, før alt forsvant i en sky av betongstøv. Bildet er tatt med min kjære 20D og kitobjektivet. Det er tatt på iso 800, 1/100s og f/7,1.

Håper dere liker det like godt som meg. Jeg har ikke gjort særlig mye i etterbehandlingen, kun lagt til en ramme.

post-76334-1151080082_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et bilde som viser hverken fototekniske krumspring eller imponerende etterbehandling, her er åpenbart motivet alt. Man kan ikke si sikkert om det er et foto, eller et maleri/illustrasjon uten å se etter. Sånn sett syns jeg det er vellykket, selv om jeg ikke er den største fan av tag.. eh, grafitti. Måten det er komponert på liker jeg, men er uenig med meg selv om peace-tegnet burde vært med i sin helhet. Fint og symmetrisk.

Lenke til kommentar

Kjekt å få litt oppmerksomhet på dette bildet. Det er riktig at kunsten i å ta bilder av grafitti ligger i utnyttelsen av utsnitt og format. Ellers er jo innholdet en blanding av forskjellige "kunstneres" uttrykk, siden de gjerne tagger over hverandres verk. Jeg føler at jeg har utnyttet formatet godt i dette bildet, og valgte derfor å vise det. Har mange andre lignende bilder liggende, men de skal dere slippe å se her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...