Gå til innhold

platinum eller platinum ex?

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt lydkort og tenkte på et av de 2. Men hva er forskjellen bortsett fra at den ene er intern og den andre ekstern? Eller er det ingen andre forskjeller?

Er det andre lydkort som er bedre og kanskje også eventuelt billigere? Regner med at Audigy2 er uaktuelt da det vel er en stund til det kommer til Norge.

Til dette tenkte jeg på Crative 510D Megaworks. Eller er det andre sett dere heller vil anbefalle til ca samme prisen?

/steinih :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du burde vel kjøpe platinum. Det er bare en liten forskjell på kvaliteten mellom intern og ekstern live drive. Det kan også vere iritterende å ha eksterne enheter fordi det blir mye rot.

Tror det er ingen forskjell på platinum og platinum ex bortsett ifra live driven. Du burde kanskje se på audigy player som et alternativ, har det selv og er storfornøyd. så kan du heller invistere i litt mer kostbare høytalere(feks logitech, klipsch eller altec).

Lenke til kommentar

ok da blir det vel platinum regner jeg med :smile:

Er det noen som har hørt/testa Megaworks? Er det noe som er bedre til ca samme prisen? Det er vel ikke noen som selger klipsch 5.1 enda i Norge er det vel? Og regner med at de kommer til å bli en del dyrere!?

Er det andre alternativer enn Megaworks som har ca samme pris? Skal ha 5.1...

Lenke til kommentar

Skal du ha så billige høytalere ville jeg heller droppe platiunium og heller kjøpe audigy. Du vil sansynligvis ikke høre forskjell likevel på billige pchøytalere.

Anbefaler å gå ned i pris på lydkort og bruke pengene på dyrere høytalere. Du kan jo stikke innom en hifi sjappe og se hva dem har der. For 5000 kan du få en ok forsterker og to høytalere som ville spille ræva av creative høytalerne. Kjøper du i tillegg et billig audigy bulk kort er du nede i samme pris som du måtte betalt for plat + Creative 510D uansett.

Lenke til kommentar

ja selvfølgelig vil et skikkelig hifi anlegg spille bedre, men ikke til den prisen! Får nå tross alt tak i 510D til 2711,- Blir ikke akuratt noe skikkelig hifi til den prisen...

hvis du kunne sette opp noe fornuftig med priseksempler så skal jeg tro deg..

Lenke til kommentar

Gjorde bare et kjapt søk på google for å finne prisen, det jeg så kosta 3700, men hvis du får den til 2700 er vel det i og for seg bra. Skal være enig med deg i at du ikke får hifi anlegg til den prisen, i mitt eksempel hadde jeg tatt utgangspunkt i 3700 for 510D og 2000 for plat. Når du kommmer så høyt opp i prisklasse bør et hifianlegg vurderes, men til 2700? Kanskje ikke.. Valget er ditt, selv om jeg personlig ville spytta i en eller to tusenlapper til og heller kjøpt et hifi anlegg. Er ikke så mye mer enn du ville brukt på øl en måned uansett :smile:

Lenke til kommentar

Creative sine kort er altfor ressurskrevende, synes nå jeg. Er det virkelig nødvendig med posisjonert lyd? Om ikke det er "nødvendig", kjøper du det ikke. Ikke kjøp ting før du trenger dem, for den dagen du plutselig trenger det, er det kommet noe som er mye bedre. Der er Audigy et strålende eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...