Gaardon Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 jeg har et asus P4P800se hovedkort. pcen starter opp men det kommer opp cmos setting is wrong. jeg har prøvd å flytte jumperne som skal fikse dette men da slår ikke maskinen seg på. jeg har også lest manualen å det står ikke noe nyttig der. noen som vet noen andre måter å ressete cmos på? Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Skru først av maskinen. Ta så ut strømmen. Så trykker du på PÅ/ON-knappen til all strømmen forsvinner ut av systemet. Så tar du ut batteriet fra hovedkortet. Vent i noen minutter. Skru så på igjen PC-en. Dette fungerer som regel. Et annet alternativ kan være å holde inne INSERT-knappen mens maskinen booter. Lenke til kommentar
............... Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) EDIT: leste ikke ordentlig.. hør på jaynuz Endret 23. juni 2006 av beneiro Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 det funket ikke. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 jeg har et spørsmål... * hva er cmos ?? Lenke til kommentar
huf Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) For det første, det finst som regel ikkje andre måtar å resette cmos på. Det er den metoden som står i manualen din du skal bruke. Husk, du skal ikkje starte pc'en med den nye jumper-settinga, du skal berre kortslutte polane, og deretter sette jumperen tilbake til originalplasseringa. Prøv også å resette biosen i samme renna. pcbygger91: http://en.wikipedia.org/wiki/CMOS Endret 23. juni 2006 av huf Lenke til kommentar
Damp Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 jeg har også det samme problemet men hos meg står det cmos settings bad. hva vil det si? Lenke til kommentar
huf Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) I kva samanheng har dykk fått desse meldingane? Ny hardware? Kan hjelpe å bytte batteri. Endret 23. juni 2006 av huf Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 jeg har nettopp kjøpt nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 har fått det til å funke brukte insert. men nå kommer det bare opp fatal error. ser ikke ut som jeg skal klare å pcen min gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå