C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Øyh folkens! Jeg holder på å montere en stockkjøler til LGA775 (ikke le, hadde ikke råd til noe bedre). Har litt problemer med å få de pluggene eller hva det nå heter til å sitte ordentlig. Jeg plasserer kjøleren på hovedkortet og setter opp pluggene riktig i forhold til hullene, men når jeg fester den ene pluggen blir det så stort trykk på den siden at det ikke går å feste pluggene på den andre siden da den andre halvparten mister kontakt med hovedkortet. Det er forferdelig frustrerende. Tør ikke trykke noe hardere på den andre siden da hele hovedkortet bøyer seg mer enn jeg liker (og det er et dyrt hovedkort!). Detta er den første maskina jeg setter sammen fra skrætsj, og veit fint lite om hvordan kjælerne skal festes. Noe som har en oppskrift? I manualen står det bare at mans skal presse, men sok sagt tror jeg ikke det er sunt for hovedkortet å presse så hardt. -GG Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 De pluggene på stock-kjøleren er noe jæ########! Du må presse HARDT! Du bør ha hovedkortet ute av kabinettet slik at du kan holde imot bak. Toppene på de pluggene skal stå i en bestemt posisjon for å låse seg skikkelig når du presser de ned. Står de feil vil de poppe opp av seg selv enten med en gang du presser på motsatt side, eller noen dager senere mens du bruker maskina. Har selv sett på helt nye maskiner med ubrutt forsegling at de kjølerne har løsna. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Trodde også at jeg måtte ha HK ute av maskina, men det sto i bruksanvisninga med store bokstaver at HK skal være innstallert. Vel, da er det så komplisert som jeg fryktet. Tar ikke sjansen, jeg har ikke råd til å kjøpe nytt HK hvis det går i dass. Investerer heller et par-tre hundrelapper i en ny kjøler enn å risikere over 2000 kr. Takk for oppklaringen! -G.G. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei du! vent! Montert same kjølar og hk bøyde seg veeldig, men det gikk! og forresten. hken min kosta faktisk 2179 kr! Det er ikkje noko du skal vere redd for. Berre press. HKen bøyde seg skikkeleg, men det gjekk bra! Men uansett. Best å kjøpe ny kjølar og husk å kjøp heatpipes kjølar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå