Sycosis Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 hei:) jeg lurer på hvordan jeg kan liste opp bildene jeg har i ei mappe i et skjema? Altså i en rullegardinmeny:S <select name="bilde"> <option>Velg bilde</option> <option>bilde1.jpg</option> <option>bilde2.jpg</option> <option>bilde3.jpg</option> <option>bilde4.jpg</option> </select> der bilde.jpg står hadde det vært fint om filnavnet på bildene i mappa hadde kommet inn:S noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Du kan hente ut alle jpg-filene i mappa ved hjelp av glob. Deretter kjører du gjennom arrayet den returnerer og skriver ut option-elementene dine :-) Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Takk! du er min helt:) funker som en drømm! slik ser det ut nå= <?php foreach (glob("img/*.*") as $filnavn) { echo "<option>$filnavn \n</option>"; } ?> og printer ut noe som dette i en rullegardinmeny: [img/bilde1.jpg] [img/bilde2.jpg] Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Se der ja, den fiksa du greit :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå