Gå til innhold

Søster med problemer. Trenger råd!


mushi

Anbefalte innlegg

gjør noe positivt med henne. Omså tusenfryd (når det åpner(hvid det ikker åpent)). Så kanskje hun ser at livet ikke bare er å kutte seg og drikke.

 

Hvis hun blir noe gladere så kan du fortsette med det, og samtidig snakke med henne om situasjonen. Min tante havnet på en slags institusjon før folk med litt problemer. (er ikke helt sikker på hvilken). Jeg kan trygt si at hun ikke likte det. Hvis det er noe du ikke skal gjøre så¨er det å sende henne til noen fremmede. Snakk med henne selv, og se om det hjelper, hvis ikke må kanskje bli litt mer streng, og se om det hjelper.

 

Håper dette hjelper. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en 9-10 rusbrus, å si at hvis hun drikker noe annet, så inndras det privilegiet.

 

Det er vel relativt mye for ei jente på 14 år?

6378663[/snapback]

Alt for mye. Det er mye mer enn hva det anbefales voksne personer å drikke.

6380168[/snapback]

 

 

Vi skal vel ikke heller si maks 3-4?

Lenke til kommentar

Hvorfor gi henne drikke anyway? Alle er så naive. Dere sier at da vet storesøsteren hva hun putter i seg osv. Men i mange tilfeller er det sånn at de da putter i seg BÅDE det de får med seg hjemmefra, OG det de får av venner på festen osv.

 

Jeg orker ikke motargumentere alle dere som sier at hun bør få med seg drikke osv. Jeg blir så provosert at jeg ikke har godt av det, så da holder jeg meg heller vekke fra diskusjonen :!:

 

Ps. Det er snakk om en 14åring. Det er et barn. Og man bør ikke bli oppdratt til å få ting fordi alle andre får det/har det.

I rest my case.

Lenke til kommentar
Hvorfor gi henne drikke anyway? Alle er så naive. Dere sier at da vet storesøsteren hva hun putter i seg osv. Men i mange tilfeller er det sånn at de da putter i seg BÅDE det de får med seg hjemmefra, OG det de får av venner på festen osv.

 

Jeg orker ikke motargumentere alle dere som sier at hun bør få med seg drikke osv. Jeg blir så provosert at jeg ikke har godt av det, så da holder jeg meg heller vekke fra diskusjonen laugh.gif

 

Ps. Det er snakk om en 14åring. Det er et barn. Og man bør ikke bli oppdratt til å få ting fordi alle andre får det/har det.

I rest my case.

Er så enig! Hvor naivt er det ikke å tro at jenta bare drikker det hun har fått hjemme. Da er det bedre å si at det er greit at hun drikker, men at hun ikke får noe alkohol med seg hjemmefra.
Lenke til kommentar

alkohol i 14års alderen er helt normalt. resten høres ganske ille ut

 

men hvorfor er hu så redd for at andre skal få vite at mor har flytta ut?, synes hun det er flaut at mor og far ikke bor sammen?, ingen andre bryr seg om det vell?, og hvorfor hu flytta er vell ingen andres business heller er det vell det?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
alkohol i 14års alderen er helt normalt. resten høres ganske ille ut

 

men hvorfor er hu så redd for at andre skal få vite at mor har flytta ut?, synes hun det er flaut at mor og far ikke bor sammen?, ingen andre bryr seg om det vell?, og hvorfor hu flytta er vell ingen andres business heller er det vell det?

6384464[/snapback]

Hu mor har blitt lesbisk og kjøpt seg hus med den nye dama si. Skillsmissen er ikke i orden enda engang.

Lenke til kommentar
alkohol i 14års alderen er helt normalt. resten høres ganske ille ut

 

men hvorfor er hu så redd for at andre skal få vite at mor har flytta ut?, synes hun det er flaut at mor og far ikke bor sammen?, ingen andre bryr seg om det vell?, og hvorfor hu flytta er vell ingen andres business heller er det vell det?

6384464[/snapback]

Hu mor har blitt lesbisk og kjøpt seg hus med den nye dama si. Skillsmissen er ikke i orden enda engang.

6384471[/snapback]

 

Du får vel sette deg ned å prate med søstra di og forklare henne at homofili er helt greit osv. Det er vel strengt tatt moren deres som bør ta denne praten med henne. Men da går hun vel i angrepsposisjon med en gang..

Lenke til kommentar

Uff...som sagt før har jeg ikke vært i nærheten av slike problemer, og kan bare forestille meg, men det virker helt for jævlig.

 

Det at mor er bitch må være et helvete uten like, fordi det er en person man "skal" se opp til om den personen finnes. Hasj...alt for mange skeier ut med dette uten å egentlig vite hva det er. Har ikke noe imot å prøve, men vil da dyrke selv så jeg vet hva jeg røyker, og dessutengjøre grundig research på planten, virkninger osv. Hasj i en alder av fjorten...hadde en del av disse på ungdomsskolen som tidligere var venner. Lei for å si det, men disse har endt fælt på skråplanet. Selv om noen veit hva de gjør, gjør sjelden majoriteten det i de unge år. Tar jeg rett er dette et tema hun absolutt ikke vil ta opp. Derimot bør du gjøre litt mer research på hva som kan skje, og ta det opp med søstra di når du veit mer, eller du veit nok til at du føler deg fortrolig til å ta det opp uten å komme med halvhjertede antagelser om konsekvenser.

 

Når du nå en gang konfronterer henne, så må du for all del sørge for å holde temperaturen nede både hos deg og henne. Hevet stemme/puls fører bare til mer opphetet og umålrettet krangling. Man får ikke noe ut av det. Om det skulle bli noe høye stemmer o.l. prøv å ta en pause for å roe dere ned, og fortsett.

 

jaja...

Lenke til kommentar

Bruk litt psykologi om du har problemer med å snakke med henne. Kan godt hende hun synes du takler ting mye bedre og at det er derfor hun distanserer seg fra deg. At hun har blitt det sorte fåret på en måte. Legg ut om problemene dine, men ikke overdriv eller finn opp ting. Gjerne si ting til henne som er veldig ømfintlige. Om søsteren din er noen lunde normal, vil hun åpne seg til deg tilbake.

 

Ikke kjøp alkohol til henne, det er bare bortkastede penger. Det er ikke sjangs for at hun bare drikker det uansett.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Dere søstre i mellom må ihvertfall holde sammen. Det er viktig at dere er åpne og ærlige mot hverandre, og uansett hva den andre måtte finne på så skal dere hjelpe hverandre med råd og tips. Dog skal det ikke være belærende på noen måte, men bassert på gjensidig respekt.

 

Hvis man ikke har dette vennskapet seg-i-mellom vil den ene parten lukke seg inne og ikke fortelle det som skjer rundt en :)

 

Når det er sagt er ikke jeg den rette å spørre om råd, da jeg hverken er

1) jente

2) ung

3) Psykolog

 

Men jeg påpeker dog at gjensidig respekt og tillitt er grunnleggende for fremgang.

Lenke til kommentar
Hvorfor gi henne drikke anyway? Alle er så naive. Dere sier at da vet storesøsteren hva hun putter i seg osv. Men i mange tilfeller er det sånn at de da putter i seg BÅDE det de får med seg hjemmefra, OG det de får av venner på festen osv.

 

Jeg orker ikke motargumentere alle dere som sier at hun bør få med seg drikke osv. Jeg blir så provosert at jeg ikke har godt av det, så da holder jeg meg heller vekke fra diskusjonen laugh.gif

 

Ps. Det er snakk om en 14åring. Det er et barn. Og man bør ikke bli oppdratt til å få ting fordi alle andre får det/har det.

I rest my case.

Er så enig! Hvor naivt er det ikke å tro at jenta bare drikker det hun har fått hjemme. Da er det bedre å si at det er greit at hun drikker, men at hun ikke får noe alkohol med seg hjemmefra.

6384036[/snapback]

WORD
Lenke til kommentar
Dere søstre i mellom må ihvertfall holde sammen. Det er viktig at dere er åpne og ærlige mot hverandre, og uansett hva den andre måtte finne på så skal dere hjelpe hverandre med råd og tips. Dog skal det ikke være belærende på noen måte, men bassert på gjensidig respekt.

 

Hvis man ikke har dette vennskapet seg-i-mellom vil den ene parten lukke seg inne og ikke fortelle det som skjer rundt en :)

 

Når det er sagt er ikke jeg den rette å spørre om råd, da jeg hverken er

1) jente

2) ung

3) Psykolog

 

Men jeg påpeker dog at gjensidig respekt og tillitt er grunnleggende for fremgang.

6423938[/snapback]

Du har fortsatt mye barn i deg det blir bevist oftere og oftere. :tease:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...