Gå til innhold

Droopy - Skremselspropaganda mot hasj?

tørrfisk

Anbefalte innlegg

Det er vel liten tvil om at Droopy skal fremstå som et resultat av en rekke år med tung røykos i rommet.

Gjennom serien får man og se hans sønn som har arvet utseendet, muligens pga hans foreldres narkomisbruk under graviditet?

Uskyldig tegneseriefigur eller mektig dopmotstander? Bedøm selv.

hunderk10.jpg

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok at han gjør gode gjerninger, men de er som oftest av typen "inspektør gadget" dvs at det ikke er bevisst. Han bare redder dagen mens han er fjern og ikke vet hva som skjer pga speedfreak-ulven alltid er så aggressiv og dum. (og har som oftest røde blodsprengte pupiller). Så det kan hende at amfetamin også er portrettert i serien!

Lenke til kommentar
Mange stonere utvikler en kraftig paranoia. Dette til informasjon.

6368520[/snapback]

Kommer jo helt an på hvordan du bruker det. Røyker du hver dag, morgen og kvelds så blir du jo litt "borte" etterhvert. Røyker du en gang i mnd så vil du ikke merke noen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Mange stonere utvikler en kraftig paranoia. Dette til informasjon.

6368520[/snapback]

Kommer jo helt an på hvordan du bruker det. Røyker du hver dag, morgen og kvelds så blir du jo litt "borte" etterhvert. Røyker du en gang i mnd så vil du ikke merke noen bivirkninger.

6369636[/snapback]

Av en eller annen grunn så syns jeg det er litt ålreit å få noia i blandt, da snakker vi mild noia..litt den der at du må følge med over skulder'n når du går på gata. Føler deg litt levende :!:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde ikke dere fått paranoia om dere gikk på gata og når som helst kunne bli taua inn for å bruke en ulovlig substans. Under forbudstiden hadde politi, tollere og alkoholsmuglere båtjakt med skyting i sandefjord indre havn.

At smuglerne var paranoide er vel ikke så vanskelig å forstå, men å si det var fordi de drakk blir vel feil?

Lenke til kommentar

Det er godt mulig at droopey er brukt som skremselspropaganda mot mye. Jeg ser helt klart hvorfor du velger å tro at det er cannabis, men kunne vel like godt ha vært at droopey har mange år på kjøret bak seg. Jeg ville tippa pengene på amfetamin. Se på posene under øynene, så skjønner dere hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Vet vi det egentlig? Vi har blitt opplært(av avholdsbevegelsen) til å vite det, men vet vi det egentlig? Er det slik at de ti tusenvis som bruker ett par glass på en fredagskveld for å hygge seg gjør noe galt? Skader andre? Blir avhengige og forsømmer ungene sine?

Hvorfor skulle det være annerledes med rus gitt fra andre substanser enn alkohol? cannabis/hasj gir mindre rus enn alkohol, mindre skader enn alkohol og har langt mindre sjangs for avhengighet e.l. Slik jeg ser det er hovedproblemene med substanser som hasj:

1. det er forbudt så du blir automatisk kriminell om du bruker det.

2. det er ett såpass svakt stoff så det er litt for lett å bruke det før man skal på jobb etc.

3. Bivirningene er så små at daglig rus lett oppstår.

Hadde vi hatt hasj/cannabis legalt og en kultur på bruk (kun i helger, aldri i bil, på jobb etc) ville vi hatt ett mye mer fredfylt samfund enn nå med psykotiske mennesker som raver rundt i gatene. hyler og bråker, sloss, banker kona etc. alt på grunn av at alkohol er det legitime stoffet og hasj/cannabis det forbudte/kriminelle.

Lenke til kommentar

Forbudt, jeg er så enig! men alkohol har ingen særlig skadelig bi effekt osv, hasj fucker opp hodet ditt, jeg kjenner et par som er skikkelig på kjøret, dop generelt er også meget avhengighets skapende, noe som er veldig farlig!

Tomat-Ulf ;)

Lenke til kommentar
Forbudt, jeg er så enig! men alkohol har ingen særlig skadelig bi effekt osv, hasj fucker opp hodet ditt, jeg kjenner et par som er skikkelig på kjøret, dop generelt er også meget avhengighets skapende, noe som er veldig farlig!

Tomat-Ulf ;)

6669214[/snapback]

Trodde det var omvendt jeg.

En bruker med link til NFF i signatur, som er i mot hasj? Hva faen?

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

6669214[/snapback]

Hahaha, latterligste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...