Bluesky Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Andeby har er ganske tøfft kriminelt miljø. Vi leser stadig vekk om hardbarka kriminelle som Spøkelseskladden, Svarte Petter og B-gjengen. Og sammen finner de på mye rart. Grovt ran, innbrudd, biltyveri, skuddvekslinger, kidnapping, konspirasjoner og spionasje bare for å nevne noe. Men det er en ting jeg stusser over, det er aldri noe narkotika inni bildet. Og hvorfor er egentlig det slik? Jeg har problemer med å forestille meg at så hardbarka kriminelle er rusfrie. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Fordi det er ein teikneserie først og fremst retta mot barn? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Andeby har er ganske tøfft kriminelt miljø. Vi leser stadig vekk om hardbarka kriminelle som Spøkelseskladden, Svarte Petter og B-gjengen. Og sammen finner de på mye rart.Grovt ran, innbrudd, biltyveri, skuddvekslinger, kidnapping, konspirasjoner og spionasje bare for å nevne noe. Men det er en ting jeg stusser over, det er aldri noe narkotika inni bildet. Og hvorfor er egentlig det slik? Jeg har problemer med å forestille meg at så hardbarka kriminelle er rusfrie. 6367905[/snapback] Er ikke Donald laget for barn da? Edit:litt sen. Endret 23. juni 2006 av surlest Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Dessuten må jo Donald være alkoholiker. Lenke til kommentar
embark Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ole, Dole og Doffen på nye syretripper. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Fordi resten av skapningene i Andeby ikke bør vite at Onkel Skrue faktisk har fått pengene sine fra hallikvirksomhet og salg av heroin. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Petter Smart har funnet opp et nytt super-dop som alle i andeby blir avhengige av.... ser det for meg. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Petter Smart har funnet opp et nytt super-dop som alle i andeby blir avhengige av.... ser det for meg. 6367929[/snapback] Hmm... syns å huske å ha lest en historie der dette faktisk skjer. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 De spiser jo noen mystiske drops i en historie. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ja, det er den jeg tenker på. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Er faktisk nesten voldtekt i historier der Svartepetter eller noen andre kidnapper Minni. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hallo. Hva skjer hvis Disney inkluderer narkotika i sine historier? Jeg lukter søksmål bare ved tanken. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hallo. Hva skjer hvis Disney inkluderer narkotika i sine historier? 6368012[/snapback] Tom Og Jerry inneholder alkohol, og det er en god serie. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Den eneste kjente narkomane i Andeby er Onkel Skrue, som er avhengig av et daglig inntak av muskat-te. Muskat inneholder hallusinogene stoffer. De som tror jeg kødder kan ikke sin Donald, muskat-teen nevnes sporadisk i Barks' og Rosas serier. EDIT: Dessuten er det en Barks-historie jeg ikke husker så godt, men jeg mener i hvert fall Ole, Dole og Doffen får i seg noe indianer-greier og hallusinerer. OG: Hva tror dere er i peanøttene til Langbein? Endret 23. juni 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det var en historie hvor Skrue spsite noe som het "Synsurt" som var en plante man hallusinerte av. Han fikk en bad trip og ble jaget av en dinosaur. Ganske morsom historie faktisk. Endret 23. juni 2006 av Skurupu Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 superlangbein spiser jo noen tvilsomme "peanøtter". så hallisunerer han på seg en skitten superdrakt og redder hele verden eller lignende. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Husker mange historier som er indirekte dopbruk, men jeg klarer ikke å sette fingeren på hvordan de var. Jeg leser ett Donald for dag og det må da være måte på hva man skal være i stand til å huske. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 donald har i flere episoder vært avhengig av en "brus" sak , men jeg ser en rimelig direkte kobling til øl der da Lenke til kommentar
Arang Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det er jo en historie hvor guttene kjøper sigarer til Donalds bursdag, som han har glemt, og dermed tror at de skal røyke dem selv. Så tvinger han dem til å ta alle på en gang, så de ligger på gulvet og hiver etter pusten da Donald ser bursdagskortet. Ellers er det jo en del historier hvor Petter Smart finner opp suspekte piller, som Donald eller Onkel Skrue "selger" til intetanene Andebyborgere, som snart opplever seg selv som blå og/eller prikkete. Man kan jo bare lure på hva som er i de pillene. EDIT: Og hva "sprudlebrus" egentlig er kan man jo bare lure på. Enorme mengder går det i hvert fall med når man først er i gang, og smaken er søt. Alle elsker sprudlebrus, ja. Endret 23. juni 2006 av Arang Lenke til kommentar
brd Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Avhengiheit: Skrue: Penger! Donald: Familie! Ole dole Doffen: Donald! Dolly: Donald! Anton: Lykke! Ingen narkotika her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg