Gå til innhold

Hvorfor er det aldri narkotika i Donald?

Bluesky

Anbefalte innlegg

Andeby har er ganske tøfft kriminelt miljø. Vi leser stadig vekk om hardbarka kriminelle som Spøkelseskladden, Svarte Petter og B-gjengen. Og sammen finner de på mye rart.

Grovt ran, innbrudd, biltyveri, skuddvekslinger, kidnapping, konspirasjoner og spionasje bare for å nevne noe.

Men det er en ting jeg stusser over, det er aldri noe narkotika inni bildet.

Og hvorfor er egentlig det slik?

Jeg har problemer med å forestille meg at så hardbarka kriminelle er rusfrie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andeby har er ganske tøfft kriminelt miljø. Vi leser stadig vekk om hardbarka kriminelle som Spøkelseskladden, Svarte Petter og B-gjengen. Og sammen finner de på mye rart.

Grovt ran, innbrudd, biltyveri, skuddvekslinger, kidnapping, konspirasjoner og spionasje bare for å nevne noe.

Men det er en ting jeg stusser over, det er aldri noe narkotika inni bildet.

Og hvorfor er egentlig det slik?

Jeg har problemer med å forestille meg at så hardbarka kriminelle er rusfrie.

6367905[/snapback]

Er ikke Donald laget for barn da?

Edit:litt sen. :)

Endret av surlest
Lenke til kommentar

Den eneste kjente narkomane i Andeby er Onkel Skrue, som er avhengig av et daglig inntak av muskat-te. Muskat inneholder hallusinogene stoffer.

De som tror jeg kødder kan ikke sin Donald, muskat-teen nevnes sporadisk i Barks' og Rosas serier.

EDIT: Dessuten er det en Barks-historie jeg ikke husker så godt, men jeg mener i hvert fall Ole, Dole og Doffen får i seg noe indianer-greier og hallusinerer.

OG: Hva tror dere er i peanøttene til Langbein?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er jo en historie hvor guttene kjøper sigarer til Donalds bursdag, som han har glemt, og dermed tror at de skal røyke dem selv. Så tvinger han dem til å ta alle på en gang, så de ligger på gulvet og hiver etter pusten da Donald ser bursdagskortet. Ellers er det jo en del historier hvor Petter Smart finner opp suspekte piller, som Donald eller Onkel Skrue "selger" til intetanene Andebyborgere, som snart opplever seg selv som blå og/eller prikkete. Man kan jo bare lure på hva som er i de pillene.

EDIT: Og hva "sprudlebrus" egentlig er kan man jo bare lure på. Enorme mengder går det i hvert fall med når man først er i gang, og smaken er søt. Alle elsker sprudlebrus, ja. :hmm:

Endret av Arang
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...