bobafett Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Trenger en innføring i relasjonsdatabaser og sql. Vet sånn så vidt hva det er, men må finne ut hvordan det virker. Noen som har noen tips om hvordan man kan lære seg det mest grunnleggende i løpet av 14 dager? Behøver ikke å kunne bruke det, men må være i stand til å fortelle hva det er. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Ser jo i grunn greit ut, men hadde håpet på noe online og kanskje på norsk. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) SQL In A Nutshell? 6368145[/snapback] Nei, tror ikke det. Har fått låne boka, og dette ser ikke ut til å være en innføring i databaser. Denne boka går mer inn på hva som er forskjell mellom forskjellige leveradørers måte å implementere sql. Har fått låne "MySQL and mSQL". Mulig det er tingen. Endret 23. juni 2006 av bobafett Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 hvis du tar deg bryet med å lete litt i bruker-guider finner du en SQL-guide der Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 hvis du tar deg bryet med å lete litt i bruker-guider finner du en SQL-guide der 6371460[/snapback] Åhhh, javel....nå ble alt mye enklere. Jeg spør her fordi jeg regnet med at kanskje noen kunne hjelpe. Men jeg ser jo at det var bortkastet tid. Forresten ser det ut som om "MySQL and mSQL" er en grei bok å begynne med. Lenke til kommentar
Invert Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Trenger en innføring i relasjonsdatabaser og sql. Vet sånn så vidt hva det er, men må finne ut hvordan det virker.Noen som har noen tips om hvordan man kan lære seg det mest grunnleggende i løpet av 14 dager? Behøver ikke å kunne bruke det, men må være i stand til å fortelle hva det er. 6367891[/snapback] God dag! Håper å kunne hjelpe litt. Det som kan gjøre det enklest for din del, er å lese mye om det. Følge eksempler rundt databaser og prøve ut diverse Tutorials. Ellers fins det mange nettbøker. www.sindrem.com har mye nyttig informasjon sammen med www.pixel2life.com som er en engelsk side med utrolig mye bra guider. Følger du en del av dem får du en genrell forståelse for hvordan alt fungerer. Det som og er viktig er at man leser en del om sikkerhet rundt databaser og eventuelt det språket du skal benytte (PHP/ASP/ASP.NET). Lykke til med læringen! Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Tusen takk for linker. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 MySQL har en fin-fin tutorial for sin database (5.0, 5.1). Der har jeg lært veldig mye. W3Schools har også en kort innføring i generell SQL. Jeg brukt den samtidig som jeg leste på MySQL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå