Gå til innhold

Hva er Agp Aperture Size?

Sevenord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Still det på det dobbelte av det du har på kortet. (ram`en til skjermkort altså).. vanligvis utnytter ikke os`et kortets minne fullt ut.. tør liksom ikke..

Hvis du har 128, setter du på 256.. har du 64, så setter du på 128.. (ja, jeg kan hoderegning!! måtte bare showwe off litt.. :razz: )

Da bruker den minnet ordentlig..

Lenke til kommentar

Jeg har satt Agp aperture til max av hva som er mulig og jeg har personlig fått best resultater av det.

Har nå 128mb på skjermkortet ,256 i Aperture og 512 ram.

Men jeg har brukt 256 i Aperture når jeg hadde 256 og det gikk perfekt.

Lenke til kommentar

Hos meg klikka Soldier of Fortune 2 m0ng0 da jeg hadde AGP Aperture Size stilt inn til 128MB (Har et GF4 Ti4400 med 128MB og 512MB systemminne) - det maste om altfor lite systemminne. Men ved 64MB funka SoF2 fint igjen.

Moralen er:

Har du masse RAM på skjermkort, hva er da vitsen med å bruke dyrebart systemminne som bør brukes til viktigere ting (som f.eks å holde programmer kjappe og stabile).

EDIT: Et visst ord var blitt sensurert, gitt.

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-10-14 10:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 17:47, skrev fy_pokker:

Still det på det dobbelte av det du har på kortet. (ram`en til skjermkort altså).. vanligvis utnytter ikke os`et kortets minne fullt ut.. tør liksom ikke..

Hvis du har 128, setter du på 256.. har du 64, så setter du på 128.. (ja, jeg kan hoderegning!! måtte bare showwe off litt.. :razz: )

Da bruker den minnet ordentlig..

Dette sier de på tweaktown (2 gang idag :grin: )

AGP Aperture Size

This number, measured in MB, represents how much of your system memory is available to the video card. This allows the video card to use data in the system memory instead of its own memory, and it allows textures to be stored in the system memory when they cannot fit in the video cards own memory. Obviously you need to set this effectively, or you will lose graphics performance, or even general system performance. Try one of the following settings, and then set it on whichever gives you the best performance.

If you have 256MB of RAM or less, set the AGP aperture size to either 1/4 or 1/2 of your system memory, i.e. 256MB computers should set it at 64MB or 128MB. If you have more than 256MB of RAM, you should try and set it at 1/3 or 1/4.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-14 23:26, skrev B|Real:

Verre er det ikke :sad:

Det må vel gå an å spørre om noe her uten at du skal bli grinete?! Hva om alle på forumet hadde sånn holdning? For min del så syns jeg ikke alltid det er like lett å finne det en trenger ved å søke på nettet, derfor er jeg veldig glad for at det fins et bra forum som dette til å hjelpe meg noen ganger.

[ Denne Melding var redigert av: Reino på 2002-10-15 00:22 ]

Lenke til kommentar

Dette er også litt off-topic og ikke et personlig angrep på "grinebitern" lenger opp.

Hvis alle skulle bruke google og være med "selvstendig" på dette forumet ville det vært færre poster og det er ikke så utrolig mange her at det gjør noe, det er jo klart forskjellen på nye her som stiller spørsmål om hvordan man setter opp FSB og andre ting, slikt kan dem bruke søkefunksjonen på her i forumet. Ting som dreier seg for litt viderekomne o.l syns jeg er bare greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...