Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har et veldig stort problem! fikk 2 på eksamen!

Anbefalte innlegg

Jeg lå ganske greit i alle fag untatt engelsk der jeg fikk 3. Så kom jeg selvfølgelig opp i engeksl skriftlig eksamen. Der jeg fikk min første 2er. PÅ EKSAMEN!

Kontaktlæreren har vurdert den til en 2/(3) og mener det ikke kommer til å hjelpe ved å klage.

Skjønner ikke hva som har skjedd med meg.

I så fall hvis jeg klager og får mindre en 2, må jeg ta eksamen på nytt? Året på nytt?

Hva skal jeg gjøre? Jeg er helt satt ut... :cry:

Edit: lurte på en ting. Engelsk standpunktskarakter og eksamenkarkter = 1 karakter eller 2 stk. ?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsto ikkje heil spørsmålet men du har bestått. Hadde du fått ein 1er så hadde strøke. Vist eg har fortått deg rett så får du ein standpunktskarakter og ein eksamens karakter..

Eg og var oppe i engelsk (Suger som bare det i det faget) haper bare at eg består..

Lenke til kommentar

du trenger bare å ta eksamen på nytt. Men om du stryker blir du plassert nederst i bunken ved inntak til vidergående neste år..Når faglærer sier du ikke burde klage - ikke gjør det! Du får nok sannsynligvis kun 2 eller 3 om du klager. Du gikk jo også bare ned èn karakter fra standpunkt. Dette er ikke mye og absolutt innenfor "normalen".

Du kan forbedre den nå, eller om 1 år..akkurat når du vil, men da får du det ikke på primærvitnemålet. Men om du stryker må du ta på nytt - da får du fortsatt primærvitnemål (p.vitnemål gjør det lettere å komme inn på skoler etter vgs)

håper jeg forklarte meg greit, men bare spør om du lurer på noe.

Lenke til kommentar

okey, skjønner skjønner.

men standpunk karakteren og engelsk karakteren er 1 karakter(?). Som da vil si at jeg har 2,5 i Engelsk. da vil jeg fortsatt ha 4 i snitt. Men hvis de telles hver for seg blir det nok ganske dårlig og da vurderer jeg å klage.

Er veldig usikker nå :/ Vet ikke om jeg bør ta sjansen.

Lenke til kommentar

som sagt, ikke vits..dette telles bare som en ja...2.5.

Edit: men hvis du mener at du har blitt bedømt feil og at du besvarelsen er verdt bedre, må du selvfølgelig gjøre det..

Ditt valg :)

Endret av trulsta
Lenke til kommentar
når man klager så er det en annen lærer fra en annen skole som vurderer eksamen. Da får man en ny karakter. Hvis jeg da får under 2 altså stryk, kan jeg ta eksamen på nytt?

6368619[/snapback]

Eksamen er allerede vurdert av en annen lærer, tar jeg ikke helt feil så er den faktisk vurdert av 2 sensorer fra andre skoler.

Hvis læreren sier at det ikke er verdt å klage så bør du høre på det, han/henne har sannsynligvis mer erfaring innenfor engelsk enn deg og vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar

nope! :p

Standpunktskarakteren er en SELVSTENDIG karakter! den teller ikke 50% av standpunktskarakteren!

Fikk vite det i dag.

4.08 hvis det hadde vært 50% av standpunltskarakteren.

3.85 hvis det var en selvstendig karakter.

På vigo.no fikk jeg 38.5 poeng.... nå ble jeg dårlig...

Lenke til kommentar

Det kunne vært verre... En i klassen min har et snitt på 4.6 utenom eksamenskarakteren og har 4/5/6 i alle fag. Han fikk 1 på eksamen i elektronikk (hadde 5 i standpunkt). Dvs han strøyk hele faget pga at eksamen traff et punkt han ikke var så flink på. Det er ille det og han må ta eksamen på nytt i vinter for å få Elektronikk på vitnemålet... Med 2 så stod du ihvertfall. Sålenge du kommer inn der du vil neste år går det helt fint selv om eksamenskarakteren trakk ned snittet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...