madgringo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei, skal snart ta grunnkurs og jeg hørte med de på en kjøreskole om øvelseskjøring og de sier det ikke er lov til å kjøre bak bilen til for eksempel faren min. De sier at vedkommende man skal øvelseskjøre med må sitte på kjøretøyet og man må ha kommunikasjon. Jeg har mange venner som har øvelseskjørt på denne måten og de sier det er lov. Noen som vet noe eksakt om det er lov eller ei? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Aldersgrense: På lett MC kan det øves fra fylte 15 år. På tung MC fra fylte 17 år. Dette gjelder også ved øving på lukket område. Krav til ledsager: Øvingskjøring kan bare finne sted når elev ledsages av person som har fylt 25 år og som har hatt førerkort for MC i minst 5 år sammenhengende. Ved øving på offentlig veg/plass skal læreren sitte på samme MC som eleven. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Den som lærer deg må sitte på med deg ja. Og dere må ha intercom. Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Okei, så kjett... Lenke til kommentar
TomAndre Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Bare du har intercom og kjører foran bilen av din far/mor så tror jeg ikke dem sier noe..Reglene sier vel at man ikke har lov med bil, bare tung/mellom tung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå