Gå til innhold

Er du avhengig av spill - det nye narkotikum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Spillegalskap", i den grad det er snakk om PC/Konsoll-spilling, er vel blitt mye mer utbredt med årene etter at bredbånd og det ene MMORPG'et etter det andre har gjort sine inntog.

 

En litt farlig utvikling på en måte. Siden alt foregår online og interaktivt med andre spillere, kan det skape en følelse av at en må spille for ikke å gå glipp av noe. Før internettgenerasjonen hadde man fortsatt spill som var like underholdene og morsomt å spille, men man kunne alltid lagre og fortsette der man slapp ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg er data-avhengig. Sitter ganske mange timer på dataen hver dag. Klarer ikke å slutte :( jeg spiller ikke så mye men jeg sitter mest på internett og msn. :(  :(  :( Føler meg helt patetisk.

6385250[/snapback]

Det spørsmålet du må stille deg selv er jo da følgende:

 

Sitter du der fordi du ikke har noe annet å gjøre, eller prioriterer du å sitte der foran å gjøre andre ting?

 

Litt til ettertanke? :)

Lenke til kommentar
Er ikke så farlig som de skal ha det til, det er langt flere verden over som er avhengig av forum.

6384411[/snapback]

 

Eg føler faktisk det at eg sliter litt med å kontrollere forumbruken min. Er rett og slett hektet på å høre folks meninger om saker og ting. Forumbruken min nhar eksplodert det siste 1.5 året. Eg føler eg har revet meg litt løs no de siste mnd. Men likevel.

 

Ein ting er ihvertfall sikkert,det er at eg var meir spillegal før i PS1/N64 eraen. Da kunne eg sitte ein dag forran skjermen og kose meg med GoldenEye eller Ocarina of time. Dette skjer bare ikkje lenger. Eg sitter 1-3 timer så er dte slutt. Eg henger mye meri på internett generelt enn antall timer som blir brukt til spilling. 360`en min før kjørt seg,men det er ikkje mange timene før det blir pause.

 

Eg er glad eg ikkje er like desperat som før,og eg elsker at eg har eit medfødt hat mot spill som WOW etc. Det er eg takknemlig for :wee:

 

Men det spørs ka som skjer det neste året, da eg ikkje skal studere. Blir nok lit tjobbing i ny og ne,men skal s eom eg ikkje kan satse litt meir på å vere i fysisk aktivitet ved siden av all forum galskapen :whistle:

Lenke til kommentar

Det medfødte hatet mot spill har tydligvis jeg også. Men counter-strike source er noe annet. Her spiller man for å bli GOD. Folk som er progamere inspirerer meg til å sette av tid til "trening", selv om jeg aldri vet om jeg vil nå ett slikt nivå som dem er på. Samtidig som jeg spiller for å ha det gøy med folk.

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg er data-avhengig. Sitter ganske mange timer på dataen hver dag. Klarer ikke å slutte :( jeg spiller ikke så mye men jeg sitter mest på internett og msn. :(  :(  :( Føler meg helt patetisk.

6385250[/snapback]

Det spørsmålet du må stille deg selv er jo da følgende:

 

Sitter du der fordi du ikke har noe annet å gjøre, eller prioriterer du å sitte der foran å gjøre andre ting?

 

Litt til ettertanke? :)

6385634[/snapback]

 

 

Vel, for å være ærlig så er jeg ikke så veldig sosial og jeg harb lite og gjøre. Og jeg pleier å gjøre oppgaver hvis jeg får det. Så folk må bestemme selv hva de skal si om dette.

Lenke til kommentar

når jeg var fjortis spillte jeg PC dag ut og dag inn. plutselig en dag i sommern 2005 fant jeg ut at dette var uintresangt og fortsette med.idag er det ikke noe spilling i det hele tatt :yes: , kan ty til kabal :!: , men det er utrolig skjeldent :)

 

 

mennesker som dør av å spille dataspill er de som ikke klarer å slutte/trappe ned før det er for sent!

 

 

 

PC spill er som alkohol, noen blir avhengige å andre blir det ikke

Endret av hiddendepths
Lenke til kommentar

Jeg var avhengig, tror jeg.

Jeg spilte Star Wars Galaxies hele tiden, men når den nye Combat Upgraden (NGE) kom, så spilte jeg mindre. Og til slutt ble jeg banna, for noe tull med betaling og jeg har ikke fått åpnet account min. Men det er liksom litt /care nå. For det er ikke like gøy som det var før.

Lenke til kommentar
Bare en ting jeg lurer på ...

Hvordan akn man dø av og spille for mye ?

6395008[/snapback]

 

Det er ganske enkelt: Ignorer kroppens signaler om at den trenger mat/bevegelse etc for å fungere. Gjør man det lenge nok er det bokstavel talt Game Over :)

6395165[/snapback]

 

sant det.

xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...