MrLee Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ideelt sett ja, men realiteten viser jo at det er mange som råkjører. Det er ett kjent faktum. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Kanskje trådstarteren heller ville nyte at vi bor i verdens beste land med rent vann, mat, offentlig transport, bra veinett, høy BNP og alt det andre få land tar som en selvfølge i stedet for å klage over at han ikke får røyka nok hasj? Er vel gode restriksjoner og regler som har gjort Norge til et så bra land...? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 MEGET uenig. Poenget med fotoboksene er ikke at de vil ha mest mulig penger inn (for de kan jeg love deg at folk også klager på og tror), men at de vil at du som bilist skal kjøre ansvarsfullt på den strekningen fotoboksen står. At du senker farten fordi du vet at du løper en ekstra stor risiko for å få fatsbot på den strekningen er NØYAKTIG det resultatet veivesenet vil ha av den fotoboksen!Hvis du ikke merker det, så er du litt for uoppmerksom når du kjører... Kanksje riktig, men hvis de setter opp skjulte fotobokser veldig mange steder, og mange får bøter, er det færre som tør å kjøre for fort. Det er vel mye bedre at folk lærer å sette ned farten uten å måtte betale bøter, enn at de er nødt å lære det ved å måtte få svi på pengepungen først? 6406421[/snapback] Dette skal vel folk ha lært når de har tatt lappen? 6406616[/snapback] Ikke sant... Det er ulovlig å kjøre for fort i norge, alle vet at hvis de overstiger fartsgrensa, så får de bot. Da er det bedre å sette opp "usynlige" fotobokser over alt, slik at de får en bot i posten når de kjører for fort... Lenke til kommentar
forbudt Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det de mener med at andre må betale for hasjrøykinga di, er at du misbruker ressurser som ellers kunne vært brukt som medisin for å redde andre mennesker. 6392875[/snapback] Ehh... Har du vært på UMN møte nå eller? Hasj/cannabis er mindre skadelig enn alkohol, sigaretter motorsykkelkjøring, dykking og paragliding, alle lovlige aktiviteter i Norge. Grunnen til at det er forbudt er historisk! USA hadde forbud mot alle rusmiddler(forbudstiden) men da de så det ikke virket måtte de gi opp og legaliserte alkohol(de vites rusgift), cannabis/hasj ble fortsatt forbudt siden det kun var negre og mexikanere som brukte det(dette var før martin luther king etc.) USA har klart siden å få cannabis på FN's narkotikaliste og derfor er det forbudt. Du vil leite lenge etter skadevirkninger på annen part ved bruk av dette stoffet, og burde derfor vært tillatt spør du meg. Om du skulle finne en forskningsrapport som påviser at andre enn brukeren tar skade av hasj/cannabis bør du ta en liten tur til usa og selge den til DEA(drug enforcement agency), de har leita etter en slik siden 50 tallet. En rapport som viser at brukeren tar skade på selv er de også på leiting etter, de har funnet småting som at om du ruser deg konstant vil du etterhvert få redusert aktivitetsnivå og hukommelse, men dette går over(maks 10 dager etter siste bruk). Men egentlig er dette også irellevant, så lenge vi har lov å selge/bruke/oppbevare alkohol/nikotin er det ingen grunn til at noen skal nekte noen å bruke cannabis/hasj heller. Jeg er ikke helt fornøyd med svaret mitt akurat nå, men har vært på tusenfryd med 10 unger i dag og er "litt" sliten. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Tenk at du får si dette i det grusomme restriktive landet vårt, buhu. Ånei, det var visst ytringsfriheten din ja, du vet den greia vi alle er glad i. Det er 18 års grense på alkohol fordi politikere synes det er en grei plass å sette en strek for alkoholkonsum. Uenig? stem. Det er forbudt med cannabis pga politikere synes det er en grei plass å sette en strek for rusmiddelkonsum. Uenig? stem. Det er en spiker i veien for noen har mistet eller lagt den der. Veivesenet skal holde veien, også kalt asfalt kjørbar for kjøretøyer, dette inkluderer ikke spiker. Finner du den som mistet/la den der og kan bevise dette kan du nok kreve erstatning fra han. 6367690[/snapback] JAJA,her eg bur så driter di i veien,og den er rett og slett livsfarlig! Vi har prøvt mange ganger å få dette fikset,men ikke faen,du kommer betre med å snakke til en vegg. Hvorfor skal eg betale veiavgift nå di faen ikke gidde å brøyte veien om vinteren!? Og du må direkte mase om det mange ganger før det blir gjort,veien brukes av folk som skal på jobb,barn som skal til skole,til og med bussjåførene er forbannet. Nå eg gikk på skolen så kræsjet vi nesten kvart år pga dette. Dette er noe som gjør meg direkte forbannet,ivertfall nå det er liv og helse som står på spill,men di gidder ikke pga det koster penger,og det må vi spare pga det er noe det er altfor lite av i norge,ivertfall ifølge politikerer. Vi som bur her kunne nesten kastet pengene som egentligt går til veiavgifta på sparekonto og fikset veien privat gjennom det.SYKT! Men likevell så kan eg ikke røyke hasj pga det er ''farligt'' for helsen min? Eg får ikke lov å gamble pengene min bort,pga di skal brukes til veiavgift? Logisk? Svar til vegard;Hvorfor forbyr staten å bruke medisinsk cannabis nå det hjelper mot mange lidelser og ofte betre enn tabbiser med mange bivirkninger og som inneholder langt farligere stoffere enn det cannabisen har å tilby? Og faktisk går skattepengene våres bort i krangling,feks det er snakk om ryfast,viss noen av dere har høyrt om det.Di har nå kranglet bort meir penger enn det hadde kostet å realisere prosjektet.Norge er for rikt og bruker ikke resursene sine effektivt... Endret 12. juli 2006 av terhi Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Kanskje trådstarteren heller ville nyte at vi bor i verdens beste land med rent vann, mat, offentlig transport, bra veinett, høy BNP og alt det andre få land tar som en selvfølge i stedet for å klage over at han ikke får røyka nok hasj? Er vel gode restriksjoner og regler som har gjort Norge til et så bra land...? 6406706[/snapback] rent vann? joa, men da fra egen fjellbekk i visse av landets byer er vel vannet så kloret at en kan bruke det til å vaske toalettet (sterk overdrivelse men men). vi liker å påstå at den norske maten er av god kvalitet, men jeg mener å ha hørt motstridende meldinger på det området i de senere årene... offentlig transport? yea right. kansje i bystrøk. her i området går det 3 busser ut av området rundt arbeidsdags start, 2-3 for hele resten av dagen, tilsvarende inn, og siste går inn ca ved stengetid for alt utenom dagligvareforretningene. bilen er en nødvendighet. veinettet er en historie for seg selv forresten... nåja, kansje hele posten var ment ironisk. er vel slikt en går seg på når en poster klokka 2 på natta er vel kansje 5 år siden en godt brukt veistrekning ble fullstendig asfaltert, og den er fortsatt bare 1,5 felt bred... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bensinprisene i norge syntes jeg er skyhøye i forhold til det de burde ha vert, siden Norge er et land som lever mye olje og gass til mye av Europa. Norge tjener jo en haug med gryn på dette, så hvorfor ikke "Bruke" noe av det på å sette ned bensinprisen? Og er det ikke en eller anna organisasjon som bestemmer oljeprisen/bensinprisen? Hvorfor må vi følge den? er ikke vi en selvstendig stat? Dyre biler, masse penger til staten når du skal kjøpe og kjøre bil, Hvorfor har vi slike veier som vi har nå? Alle penger som de tar inn fra bil, bensin osv... skulle vert øremerket til å bli brukt på veier. De kan sette ned disse avgiftene. Til høsten så må jeg kjøpe meg bil, da jeg skal jobbe. Bussen starter å gå fra meg en halvtime etter at jeg har startet på jobb, og den sisste går en halvtime etter jeg er ferdig, og det er akkurat lang nok tid til at jeg ikke rekker noen av de. Det betyr at jeg må gå over en mil om dagen. Billigere biler, og avgifter på de, eller bedre kollektivtrafikk mange steder. Kjøpe alkohol holdige drikker etter klokka 8 på dagligvareforetninger. Kommunalt vann, At en m koble seg opp, selv om vannet i brønnen er reint som pokker. Og en kan stå på taket av vanntankene borti her, og forgisfte vannet, ved å helle noe nedi fra toppen av taket. Er bare et nettingjerde rundt åpningen på toppen. Jeg har vert å sett, ikke noe som hindrer meg i å forgifte det vannet. Skattesystemet, vil ha samme skatt for alle, uansett hvor mye en tjener. Hvorfor er briller nødt til å være så pokkers dyrt? Det er jo en nødvendighet for mange. Når fulle folk har skadet seg, eller ungdommer, så får man alltid beskjed om å komme seg på sjukehuset på egenhånd av de såkalte proffe folkene. Har mange ganger opplevd det. EU/EØS. Spesielt EØS, handels delen av EØS avtalen er super i seg selv den, men når de skal prakke på oss mange dustete regler ingen her oppe i nord liker, så er det noe som er galt. Og jeg er imot det at noen nede i Europa et sted skal sitte å bestemme hvordan vi skal ha det (sterke ord, vet det). Eu i seg selv har mye bra, men også sine baksider. Jeg vil heller at Norske politikere skal bestemme Norske lover, i stedet for Utenlandske politikere skal bestemme Norske lover... Orker ikke skrive mere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå