Ozwald Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hver gang jeg sender en spørring får jeg denne feilmeldingen: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'from = 'steini'' at line 1 Tiligere har jeg fått det til å virke ved å skifte navn på kolonnen i databasen og lagt til fnutter og mellomrom osv, men nå er jeg lei.. Er det noen som vet den egentlige grunnen til feilmeldingen? $query = mysql_query("SELECT * FROM pms WHERE from = '$username'") or die(mysql_error()); $query2 = mysql_num_rows($query); if($query2<0) { echo "Du har ingen sendte meldinger!"; } Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 From er et reservert ord, og du må derfor angi feltnavnet slik: `from` Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 From er et reservert ord, og du må derfor angi feltnavnet slik: `from` 6367410[/snapback] AHA!! Tusen takk! Dette sparte meg for mye klussing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå