Rembrandt Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hei Jeg vurderer å kjøpe en brukt canon D60 for 3000 kr og lurer på om det er et bra valgt fremfor kjøp av en ny Canon 350D ? Jeg trenger råd...og anbefaling :!: takk Endret 23. juni 2006 av Rembrandt Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Tja, skal du kjøpe brukt kan du og vurdere denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...6&pos=7&tot=134 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ville evt brukt den annonsen til å prute ned D60'en til 2-2500, evt for å få med noe brukbar optikk med på kjøpet. Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 hei er D10 for 2000 kr en grei pris eller er D60 bedre kamera? hjelp og gi råd plz Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) 10D for 2000,-? Alvorlig talt. Det er jo tjuveri 10D er etterfølgeren til D60 (og et klart bedre kamera) [begynner å mistenke deg å mikse disse to... 2000,- for en D60 er en bra pris. 2000,- for 10D er som 3500,- en 20D. Kupp!!] Endret 23. juni 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 10D er et enormt bra kamera, er ikke så mye fra det opp til 20D egentlig! Bare ikke EF-S støtte, dårligere sensor og litt treigere er egentlig de største forskjellene, det er og så litt større. Jeg har prøvd begge og likte formen til 10D veldig godt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) 10D er nesten make til 20D. Det er ørlite grann større, og er litt treigere. Det har ikke så mye å si. Det er noen forskjeller i bildekvalitet også. Utover det åpenbare (6mp vs 8mp), så har det også klart dårligere dynamisk omfang. Det er synlig på f.eks. hudtoner, som av og til kan se litt voksaktige ut på 10D. Ellers deler det mange av kvalitetene til 20D, og likheten i ergonomi er slående. Man kan fort slumpe til å forveksle dem. Når det gjelder bildekvalitet tror jeg det ikke er så stor forskjell på D60 og 10D. Hva jeg ville valgt av de to avhenger av hvem som har eid de forskjellige kameraene, og hvordan de har brukt det. Jeg ville heller kjøpt en D60 som har vært eid av min far, enn en 10D som har vært eid av meg. En pent amatørbrukt D60 kan være et kupp, hvis du får det til riktig pris. Bruktprisene på Canon er ofte litt overdrevet, og 3k for en D60 kan virke litt i overkant/på grensen. Har det vært svært lite brukt, så kan sikkert prisen forsvares. Endret 23. juni 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Så noen bryllupsbilder tatt med 10D en gang... det var så grotesk dårlig dynamisk omfang at hele bryllupet så ut som en oppstilling av voksdukker. Fotografen var meget skuffet, stakkars. Men hvis du virkelig får kameraet til 2000, så er jo det intet mindre enn et kupp... hvis det fungerer som det skal og ser pent brukt ut. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det er riktig som afseth skriver at de gamle CMOS'ene ikke var ideelle til hudtoner. Det skjedde nok noe med kvaliteten fra CMOS i de senere generasjonene. Dette har tidligere vært oppe, men jeg kan jo nevne det igjen. De fleste eksperter er nok en smule overrasket over den kvaliteten man har fått med de billige CMOS'ene i de senere generasjonene sensorer. Kjøper du et eldre kamera, så er nok CCD-sensorer mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå