RBW Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 I kampen om ytelsestronen kan det se ut som at AMD har et ess i ermet. I hvert fall for enkelte applikasjoner. Les mer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Mer her... http://www.theinquirer.net/?article=32589 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Eg trur neppe det vil ha liten levetid da det er enda utroleg komplisert å programmere for fleire kjerner. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Genialt. La oss håpe de kan implentere det relativt raskt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Imponerende. Blir spennende å se hvordan ytelsen blir. Tipper vi fortsatt må vente 1 år eller 2 før dette blir aktuelt eller? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Minner meg egentlig mest om SLI, tviler på at man får samme ytelsesøkning som med å skrive om programmene, og selvsagt er det ikke lenge til dette bare gir fordeler i gammeldagse Programmer som man klarer lett uansett. Men hvis AMD kan få en ytelsesforbedring av dette, og få sendt det ut litt kjapt, kanm de vise seg å bli gamernes favoritt igjen, det er jo mange spill som fortsatt kjører singlecore. Edit: Om 1-2 år er dette rett og slett totalt unødvendig... Endret 23. juni 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Så det var dette AMD hintet til tidligere i år da de mente de hadde ingenting å frykte av Conroe?? Eg trur neppe det vil ha liten levetid da det er enda utroleg komplisert å programmere for fleire kjerner. 6367219[/snapback] Ja det stemmer. Det vil nok være mye programvare som ikke støtter dobbelkjerne i fremtiden også. Så dette høres veldig lovende ut. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det står jo at støtten for dette er integrert i AM2 sokkelen hos the Inquirer, kan det bety at dette kan dukke opp ganske snart? Og igjen: Er det mulig at dette kan gi tilnermet dobling av ytelsen, eller vil vi heller se resultater rundt 30% økning tror dere? Endret 23. juni 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Genialt. La oss håpe de kan implentere det relativt raskt. 6367276[/snapback] Det er vel nye drivere som skal til, dette skal nok oppdatéres med Windows Update. Les artikkelen som jarmo linket til. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Ja så det nå. Det er jo bare knallbra nyheter. Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Blir spennende å se hva dette kan gjøre for spill. Tror ytelsesøkningen blir større for programmer som utnyttter én kjerne enn økningen HT ga programmer som utnytter 2 kjerner. Endret 23. juni 2006 av enl Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Artig! Men da kan poenget med å ha flere kjerner forsvinne, selv om jeg mer enn gjerne ville brukt begge mine kjerner på en og samme applikasjon i nå og ne. Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 AMDs løsning vil være dynamisk, så det betyr vel at den velger den modusen som passer best for programmet der og da. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Gjelder dette også Turion X2? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Poenget med to kjerner er at man ikke klarer å lage enkeltkjerneCPUer serlig mye bedre, så man lager dobbelkjerne i stedet. Endret 23. juni 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Artig! Men da kan poenget med å ha flere kjerner forsvinne, selv om jeg mer enn gjerne ville brukt begge mine kjerner på en og samme applikasjon i ny og ne. 6367432[/snapback] Poenget er at RHT bruker begge kjernene, men 'kamuflerer' det som en kjerne mot applikasjonen. Da vil man få ytelsesøkning på 'en-kjerne' applikasjoner på flerkjerneCPU'er, skjønner? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Artig! Men da kan poenget med å ha flere kjerner forsvinne, selv om jeg mer enn gjerne ville brukt begge mine kjerner på en og samme applikasjon i ny og ne. 6367432[/snapback] Poenget er at RHT bruker begge kjernene, men 'kamuflerer' det som en kjerne mot applikasjonen. Da vil man få ytelsesøkning på 'en-kjerne' applikasjoner på flerkjerneCPU'er, skjønner? 6367462[/snapback] Jo, jeg skjønner det godt, men hvorfor har folk flere kjerner i dag? AMDs løsning vil være dynamisk, så det betyr vel at den velger den modusen som passer best for programmet der og da. 6367449[/snapback] Det ville nok være den optimale løsningen. Endret 23. juni 2006 av AMD-King Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hva med K8L med 4 core hvis den kan kjøre i to spann corene(2+2) ? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Kan AMD ta patent på dette, eller kan Intel bare legge denne funksjonen inn i neste northbridge? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Kan AMD ta patent på dette, eller kan Intel bare legge denne funksjonen inn i neste northbridge? 6367489[/snapback] De bør da kunne ta patent på det. Jeg regner med at de allerede har gjort det. Ellers vil nok Intel bruke det sammme om noen måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå