Gå til innhold

Sende mail nå mail() er avslått

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går ann å snakke direkte til en SMTP-server, ved å bruke fsocket o.l, men hvis ISP har slått av mail(), har den sikker deaktivert disse funksjonene også.

Jeg kunne en gang sende mail via Telnet og en SMTP-server, men den kunnskapen er gått bort med tidens tann. :hmm:

Hvis de nødvendige funksjonene for å kontakte SMTP-serveren skulle være oppe, burde du kunne google deg fram til gjøremåten med et php +sokcet +SMTP.

Edit: Gjorde det for deg: :D

http://www.koders.com/php/fidF3057C6C538BD...AF7E897E62.aspx

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Det går ann å snakke direkte til en SMTP-server, ved å bruke fsocket o.l, men hvis ISP har slått av mail(), har den sikker deaktivert disse funksjonene også.

Jeg kunne en gang sende mail via Telnet og en SMTP-server, men den kunnskapen er gått bort med tidens tann.  :hmm:

Hvis de nødvendige funksjonene for å kontakte SMTP-serveren skulle være oppe, burde du kunne google deg fram til gjøremåten med et php +sokcet +SMTP.

Edit: Gjorde det for deg: :D

http://www.koders.com/php/fidF3057C6C538BD...AF7E897E62.aspx

6370525[/snapback]

Skulle akkurat til å foreslå det samme, men den lønsingen der ser ikke ut til å implentere SMTP-autentikasjon, og det kan være en ting du må programmere inn manuelt, ettersom åpne SMTP-servere stort sett brukes til spam, og det er temmelig risky å sette opp en selv.

Lenke til kommentar

btw i sigen din er 1+1=3..

(sorry, måtte bare:P)

Finnes det ikke muligens en tjeneste der de tar imot noe som dette:

whatever.com?user=23234&[email protected]&emne=jadda&innhold=Hei-jeg-lurer-på-hvordan-jeg-gjør-dette

?? har vært en bitteliten ide, men når jeg ser over det, så virker det ikke så smart allikavel:S

Endret av nikkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...