Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke operativ system?:S


Anbefalte innlegg

Okei, jeg er helt ny her og litt n00b på pc.. :roll: Men jeg formaterte min Acer laptop igår (fikk hjelp..), og den funket en liten stund. Men så klikka den, og når jeg prøver å skru den på nå, så kommer det bare opp svart skjerm og masse tall og at den ikke finner operativ system.. :dontgetit: Hva skal/kan jeg gjøre? Eller hva har skjedd?

 

Edit: Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne posten..

Endret av Milje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, jeg er helt ny her og litt n00b på pc..  :roll:  Men jeg formaterte min Acer laptop igår (fikk hjelp..), og den funket en liten stund. Men så klikka den, og når jeg prøver å skru den på nå, så kommer det bare opp svart skjerm og masse tall og at den ikke finner operativ system..  :dontgetit:  Hva skal/kan jeg gjøre? Eller hva har skjedd?

 

Edit: Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne posten..

6367049[/snapback]

:hmm: jeg tipper/tror at du har lagt OS på nytt etter formatering ?!?!.....

Lenke til kommentar
last ned og brenn Ubuntu på en CD ..  sett så CDen inn i maskinen og et OS startes direkte fra CD; fra menyen kan du velge at du ønsker å kopiere OSet (Ubuntu) fra CDen til maskinen din

6379322[/snapback]

 

Hva mener du? Installere Linux for å redde filene fra Windows, eller bare installere og bruke Linux?

 

Jeg går ut i fra at det er Windows XP du har. Sett XP-cd'en i og start fra den. Samme personen som hjalp deg å formatere kan hjelpe deg her. Så starter du gjenoppretningskonsoll og prøver kommandoene FIXBOOT og FIXMBR. Evt CHKDISK /rebuild eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...