Milje Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Okei, jeg er helt ny her og litt n00b på pc.. Men jeg formaterte min Acer laptop igår (fikk hjelp..), og den funket en liten stund. Men så klikka den, og når jeg prøver å skru den på nå, så kommer det bare opp svart skjerm og masse tall og at den ikke finner operativ system.. Hva skal/kan jeg gjøre? Eller hva har skjedd? Edit: Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne posten.. Endret 23. juni 2006 av Milje Lenke til kommentar
Milje Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Ingen som har et lite hint om hva jeg kan gjøre eller hva som har skjedd? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Skal ta å flytte treaden din til en plass der jeg tror du kan få litt bedre hjelp en på denne plassen av forumet Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Okei, jeg er helt ny her og litt n00b på pc.. Men jeg formaterte min Acer laptop igår (fikk hjelp..), og den funket en liten stund. Men så klikka den, og når jeg prøver å skru den på nå, så kommer det bare opp svart skjerm og masse tall og at den ikke finner operativ system.. Hva skal/kan jeg gjøre? Eller hva har skjedd? Edit: Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne posten.. 6367049[/snapback] jeg tipper/tror at du har lagt OS på nytt etter formatering ?!?!..... Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 last ned og brenn Ubuntu på en CD .. sett så CDen inn i maskinen og et OS startes direkte fra CD; fra menyen kan du velge at du ønsker å kopiere OSet (Ubuntu) fra CDen til maskinen din Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 last ned og brenn Ubuntu på en CD .. sett så CDen inn i maskinen og et OS startes direkte fra CD; fra menyen kan du velge at du ønsker å kopiere OSet (Ubuntu) fra CDen til maskinen din 6379322[/snapback] Hva mener du? Installere Linux for å redde filene fra Windows, eller bare installere og bruke Linux? Jeg går ut i fra at det er Windows XP du har. Sett XP-cd'en i og start fra den. Samme personen som hjalp deg å formatere kan hjelpe deg her. Så starter du gjenoppretningskonsoll og prøver kommandoene FIXBOOT og FIXMBR. Evt CHKDISK /rebuild eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå