jarlehh Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei, Jeg planlegger å ta sertifisering for å bygge på min Bachelor i dataingeniør. Jeg jobber for tiden med 1 linje support, men føler for å ta et steg videre til drift eller 2.linje support. Jeg har kikket på CCIE sertifisering fra Cisco eller microsoft sertifisering og lurer på noen har noen råd ang firmaer i Oslo som tilbyr disse sertifiseringene. Jeg ønsker primært selvstudie og melde opp til eksamen. info jeg trenger er: hvilke bøker som brukes? hvilke firma anbefales? hvilke microsoft kurs anbefales for bruk på 2.linje support? Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) CCIE fra Cisco er visstnok en meget vanskeligs sertifisering, og egner seg etter det jeg har fåttt vite ikke for selvstudium. Hva Microsoftsertifiseringer angår så, vil du vel med andrelinjesupport bevege deg mot en MCSE sertifisering, da jeg føler at MCSA er ganske tynn. Her finnes det ganske mye dokumentasjon for egenlesing, og det tilbys en rekke kurs. Det er dog vanskelig å komme med en klar anbefaling uten å kjenne dine forkunnskaper, og hvis jeg gjør det her så er det stor fare for at noen beskylder meg for å bedrive reklamevirksomhet Endret 24. juni 2006 av roac Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 CCIE er det kun It-extreme som tilbyr og de er i Skien. Og vurderer du å gå til "2 linje support" er nok ikke CCIE tingen å ta Da bør du heller satse på CCNP eller MCSA/MCSE. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Til CCNA trenger du bare denne boka: Cisco Certified Network Associate Study Guide, 5th Edition (640-801) På Sybex forlag, skrevet av Todd Lammle ISBN: 0782143911 koster 31 dollar på amazon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå