Gå til innhold

Poll: widescreen eller standard oppløsning

Gjest Slettet+19283741

Hva er mener du er best av widescreen og 4:3  

249 stemmer

1. 1. Hva er mener du er best av widescreen og 4:3

• Vil helst ha widescreen.
      177
    • Vil helst ha standard-oppløsning.
      67
    • Ingen av delene
      5

Anbefalte innlegg

På min SXGA+-skjerm fyller ikke forumet på hardware.no mer enn drøyt 3/4 av bredden på skjermen - på en widescreen vil dette bli betydelig mer hvitt område på sidene.... bare ett tankesprang.

6371257[/snapback]

Er vel litt av poenget det da...det "hvite området" kan du fylle med alskens godsaker.

Olav

6371467[/snapback]

Som regel blir det reklame :hmm:

6371638[/snapback]

eh..nei. Svarte kanskje litt dårlig. Det jeg mente var at dette hvite området jo viser at man faktisk har masse plass ledig på desktopen, slik at man kan ha andre nyttige ting der heller. Selv finner jeg plassen veldig grei for å ha "panels-baren" i Opera oppe, enten det er for bookmarks, history... Andre ganger synes jeg det er fint å ha Skype ved siden av, eller hva det nå måtte være.

Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...
Barer lurer litt på hva trådstarter mener med "Ingen av delene"?

7952114[/snapback]

noen vrir skjermen på høykant og roterer bildet 90 grader, slik får man en 3:4-skjerm (bruksområdet for dette er veldig smalt, men det finnes. Jeg har sett folk som bruker dette i jobbsammenheng).

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vert en smule skeptisk til ws, men jeg fikk en 20" ws til jul, og er kjempefornøyd, men en mindre skjerm med lavere oppløsnig hadde jeg aldrig kjøpt.

Alikeveld stemte jeg vanlig, siden denne posten ligger under bærbar delen av forumet. Skulle jeg kjøpt en ny bærbar i dag, ville det blitt en med tilsvarende skjerm som aopen 1557-en som jeg har i dag (15" 1400*1050). Til det jeg bruker den til, synes jeg det er optimalt. Jeg liker heller ikke så godt formen maskiner med ws får.

Endret av Selle
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Var skeptisk til WS før jeg fikk det. Har nå Samsung 226BW og er kjempefornøyd :D Vil aldri gå tilbake til 4:3 igjen

edit: OI, noen som har bumpa denne tråden ja :/ Sjekka ikke mer enn datoen på forrige posten før jeg posta

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
edit: OI, noen som har bumpa denne tråden ja :/ Sjekka ikke mer enn datoen på forrige posten før jeg posta

8204674[/snapback]

i tillegg er du i bærbarforumet, jeg antar det er en skjerm til stasjonære du snakker om :roll:

8206905[/snapback]

Det er vel irrelevant. Skjermen har samme størrelse om den er på stasjonær eller bærbar. Dessuten er det ikke alltid man sjekker kategori når man hopper fra forsiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...