Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er avhengig av selve spesifikasjonene til modulene , om hovedkortet ditt trenger DDR1 så kan du selvsagt ikke innstalere DDR2 på de.

Som regel kan DDR2 moduler kjøre hurtigere enn DDR1 moduler og bruker litt lavere spenning, men de har derimot litt tregere tilgangstider og dermed så er det ikke den veldig store ytelse ledelsen i favør til DDR2.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler stor bokstav i begynnelsen av settninger, bruk av punktum og bokmål.

Når det gjelder minne er min vurdering at DDR2 er å foretrekke fordi det er mer fremtidsrettet. Jeg tror hverken økningen av ytelsen eller strømbruket kan merkes i praksis, men om du om et år kan kjøpe en 2GB modul til 50% av prisen for en DDR-modul vil det være merkbart.

I spørsmålet ditt om ytelse vil jeg tro at tallene ligger på 0-5% høyere ytelse i DDR2 sin favør mens ytelse pr. krone ligger 10-15% høyere.

Lenke til kommentar

Problemet med DDR2 i dag er at man enten må kjøpe Intel (som ikke har altfor gode CPUer, ihvertfall ikke før Conroe) eller AM2 fra AMD. AM2 er jo ett bra valg, men yter ikke mye bedre enn socket 939, og det er altfor få , og dyre hovedkort.

Lenke til kommentar
Problemet med DDR2 i dag er at man enten må kjøpe Intel (som ikke har altfor gode CPUer, ihvertfall ikke før Conroe) eller AM2 fra AMD. AM2 er jo ett bra valg, men yter ikke mye bedre enn socket 939, og det er altfor få , og dyre hovedkort.

6366925[/snapback]

Forsto ikke den helt jeg, er det et problem at man må velge Intel eller AMD? Hvilke andre

alternativ foreslår du kanskje? Og at AM2 ikke yter særlig bedre enn 939 forstår jeg heller ikke hvordan er relevant, 939 hadde jo utmerket ytelse. Neste generasjons AMD CPU'er vil komme på AM2, og etterhvert som DDR2 brikkene blir bedre vil også ytelsen generelt øke.

Lenke til kommentar

6366925[/snapback]

Forsto ikke den helt jeg, er det et problem at man må velge Intel eller AMD? Hvilke andre

alternativ foreslår du kanskje? Og at AM2 ikke yter særlig bedre enn 939 forstår jeg heller ikke hvordan er relevant, 939 hadde jo utmerket ytelse. Neste generasjons AMD CPU'er vil komme på AM2, og etterhvert som DDR2 brikkene blir bedre vil også ytelsen generelt øke.

6367005[/snapback]

Det er sant det d skriver her, men det har lite og ingen betydning for den som skal kjøpe pc i dag.

Å kjøpe en pc som er mer fremtidsrettet er heller ikke altid det det lureste, siden det kommer nye ting hele tiden. Og neste gang du skal oppgradere vil det kansje heller svare seg å kjøpe ny pc.

Det lureste er nok å kjøpe det som yter best pr. i dag..

Mvh

FirstC

Lenke til kommentar

6366925[/snapback]

6367005[/snapback]

Det er sant det d skriver her, men det har lite og ingen betydning for den som skal kjøpe pc i dag.

Å kjøpe en pc som er mer fremtidsrettet er heller ikke altid det det lureste, siden det kommer nye ting hele tiden. Og neste gang du skal oppgradere vil det kansje heller svare seg å kjøpe ny pc.

Mvh

FirstC

6367102[/snapback]

ja det høre ganske fornuftig ut.:)^^

Lenke til kommentar

en fordel til oc er divider. hvis en klarer seg fint med 533mhz og kjøper 800mhz ram så er det ingen bekymring å sette på divider. samt EPP finner timmings automatisk.

så får en kjøpt 800mhz på cl3 har jeg sett, så sies det at i praksis å merkes det lite av det.

hva bør en fx på 3ghz ha i ram hastighet?

Lenke til kommentar

Altså, tror ikke du forstår helt ordet framtidsrettet jeg. Hvis noe faktisk er framtidsrettet er det selvsagt mer økonomisk da du _slipper_ å bruke penger senere, siden du kan bruke det du har. Med det sagt fins det selvsagt løsninger som påstås å være framtidsrettet, men som kanskje ikke er det.

DDR2 er her i dag (snart for AMD også), og man får 1024MB brikker fra kr 549. Tullete for en som skal kjøpe pc i dag å velge gårsdagen standard spør du meg.

Lenke til kommentar

Altså, tror ikke du forstår helt ordet framtidsrettet jeg. Hvis noe faktisk er framtidsrettet er det selvsagt mer økonomisk da du _slipper_ å bruke penger senere, siden du kan bruke det du har. Med det sagt fins det selvsagt løsninger som påstås å være framtidsrettet, men som kanskje ikke er det.

DDR2 er her i dag (snart for AMD også), og man får 1024MB brikker fra kr 549. Tullete for en som skal kjøpe pc i dag å velge gårsdagen standard spør du meg.

6371490[/snapback]

sånn jalla ram? hørte at ddr2 skulle liksom være billigere å produsere om vi får se noe av det bortsett fra dette tilfelle tviler jeg på. akkurat som med mat momsen, prisen ble faktisk høyere og rimi hagen høljer nedpå med flytende konfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...