Gå til innhold

Nytt kabinett?? Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Har et problem! Skal kjøpe meg et nytt kabinett og vet ikke hva jeg skal velge. Har vært på hardware og sett på en del tester. Da stod det mellom disse to:

Chieftec DX-01BD ATX Full tower

AOpen H600B

De fikk begge 5 i karakter. Hva anbefales?

Hvis dere har andre forslag tar jeg gjerne i mot det. Jeg er ute etter et kabinett for under 1000 lappen. Jeg har en ultra quiet strømforsyning, så hvis dere vet om noen bra kabinetter som selges uten strømforsyning tar jeg også i mot råd.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valg av kabinett blir bare verre og verre.

Selv har jeg prøvd flere. Per i dag har jeg følgende 2 kabinetter:

Chieftech DX-01SLD

Thermaltake Xaser II 6000 Plus

For å ta Chieftech'en først:

Jeg byttet ut mitt Aopen HQ08 med Chieftech´s DX-01SLD. Skal ærlig innrømme at Chieftech har fine løsninger på sine kabinetter, og kabinettene ser bra ut. Men, og det er et men her. Av en eller annen merkelig grunn så støyer mitt Chieftech kabinett en god del mere enn det gamle Aopen kabinettet :sad: Dessuten så savner jeg den hovedkortskuffen som Aopen hadde på sitt kabinett. En annen ulempe med Chieftech er at det lett blir riper på kabinettet.

Når det gjelder Thermaltake:

Et virkelig fancy produkt. Kort sagt, et moddet Chieftech kabinett (TX-serien). Lett er det også, ikke rart med tanke på at det er av aliminium. 4 vifter følger med (i tillegg kommer vifta i sidedøra). Men, og det er et men :grin: Kobler du opp alle viftene, så støyer det, plagsomt (løsningen her er enten å bytte ut viftene med mere stillegående vifter, eller Thermaltake's nye produkt Thermaltake 4 Channel Vr Fan Speed Controller :wink: ) Medfølgende Hardcano 7 er en kjekk sak (men har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg kobler til usb-portene på hovedkortet).

Du nevner Aopen sitt nye H600B. Dette kabinettet vurderte jeg også, men valget falt på Thermaltake. I ettertid så lurer jeg på om jeg ikke skulle ha gått for et H600B istedet (er vel en gammel Aopen fan :wink: )

Så hvis noen har et Aopen H600B (med orginal psu) som de ønsker å bytte i et Thermaltake Xaser II 6000 Plus (uten psu), så send meg en mail.

Lenke til kommentar

Takker for gode tips! Har ennå ikke bestemt meg! Thermaltake kabinettene virker bra, men blir litt for dyre!

Har vært å sett på flere kabinetter(AOpen,Addtronics,Chieftec) men blir bare mer usikker....

Kom med flere tips!!

Lenke til kommentar

Hold deg unna Aopen, hadde et, fikk solgt det og kjøpte chieftec. Støyen kommer nå fra viften i døren som jeg har flyttet til baksiden (skal kastes) og g4 kortet mitt. Fordelen medd chieftec er at det er plaass til en 120*120 vifte der (iallefall på big tower) som kjent lager større vifter mindre lyd når de flytter samme mengde luft som mindre vifter. Tempen fallt også noen grader i forhold til mitt hq48a

Lenke til kommentar

Har du lyst til å brenne mer penger enn overhodet nødvendig kan du jo se på Lian Li kabinettene på Microplex. PC 65 USB er et pent og kaldt kabinett..

Jeg kjøpte meg PC 75 USB og gikk fra et slikt dårlig plast/stål kabinett (varmeovn).. Temperaturen på CPU'en min gikk ned med 15 grader.

Også er Lian Li'ene veldig pene og se på :smile:

Men som sagt de er ganske dyre, du må nok ut med et par tusinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Kid :smile:

Har du kjøp/bestillt deg nytt kabinett nå?

Hvis ikke kan du jo vurdere det som er på ukens tilbud på komplett nå.

Jeg sitter å vurderer det jeg.

Fordelene jeg har funnet: Det er fint og det er lett. Og strømforsyning medfølger.

Ulempene jeg har lest om: Noen få mener at lakken er for dårlig, at det blir lett riper i den.

Er det forresten noen her som kan bekrefte/avkrefte noe av dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...