Gå til innhold

Problemer med Tomb Raider Legend

deusex

Anbefalte innlegg

Endte opp med å kjøpe Tomb Raider Legend samt GRAW til Xbox 360 på Elkjøp for totalt 1000 kr. Ikke så verst, spør du meg. Har bare spilt Tomb Raider Legend foreløpig, og må innrømme at jeg koser meg, selv om jeg blir noe frustrert av og til. Problemet er at jeg opplever i enkelte cutscenes, dukker det opp en merkelig lyd i bakgrunnen. Dette forekommer helt tidlfeldig, og det har hendt at de samme scenene der disse merkelige lydene har dukket opp i bakgrunnen, har ikke vært å hære i samme scene senere.

I tillegg opplevde jeg en gang at spillet låste seg helt. Nei, to ganger faktisk. Og jeg har bare kommet til Tokyo-banen. Første gangen spillet låste seg, var i slutten av motorsykkel-banen på Peru - Paraiso (når lastebiler blokkerer for veien, og du må skyte alle fiendene på lasteplanet, for så å kjøre opp på et av lasteplanene). Første gangen jeg runda denne banen, ble skjermen sort med error og noe annet rart stod skrevet i hvit tekst øverst. I tillegg begynte vifta på 360'en å gå helt i hundre, samt at kontrolleren vibrerte noe helt sinnsykt.

Den andre gangen jeg opplevde at spillet låste seg, var senere på Peru - Paraiso, som ung Lara. Husker ikke eksakt hvor, men i det jeg skulle entre et nytt område, skulle skjermen til å loade. Plutselig ble skjermen helt sort, og ingenting skjedde. Så jeg måtte starte på nytt igjen. Har bare spilt i tre-fire timer ellerno, og allerede har jeg støtet på alle disse problemene. Er det en bug i spillet jeg har snublet over, eller er det noe galt med mitt TRL-eksemplar. Eller er det like før min kjære Xbox 360 takker for seg? Har bare hatt den siden midten av januar og har behandlet den veldig varsomt siden. Har bare hatt en episode der det dukket et rødt lys på "the ring of light". Ringte til Microsoft's kundeservice, og de ba meg om å restarte maskinen, og så var problemet løst.

Tror dere det er noe galt med maskinen? Eller er det noe galt med nettopp mitt TRL-eksemplar? Eller er det bugs i spillet jeg har snublet over? Nå har jeg jo alt brutt forseglingen på spillet, så jeg kan vel ikke forvente å få byttet spillet på Elkjøp, eller? Hva skal jeg gjøre!? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har rundet Tomb Raider 2 ganger på 360 og ikke hatt problemene i spillet du beskriver.

Min 360 er kjøpt desember 05, og konsollen tok kvelden i slutten av mai.

At din er kjøpt i januar 06 og tar kvelden i slutten av juni stemmer godt overens med den forventede levetiden på ca 6 måneder :D

Jeg tror det er konsollen din som er problemet, og ikke selve spillet.

Hvis du virkelig vil teste om konsollen din har problemer med varme, så er Lost Planet Demoen fra Marketplace et godt sted å begynne.

Hvis du laster ned den demoen og kan spille gjennom begge prøvebrettene uten at konsollen henger seg, så er din 360 ok med tanke på varme. Den demoen er skikkelig krevende for 360.

Lenke til kommentar
Jeg har rundet Tomb Raider 2 ganger på 360 og ikke hatt problemene i spillet du beskriver.

Min 360 er kjøpt desember 05, og konsollen tok kvelden i slutten av mai.

At din er kjøpt i januar 06 og tar kvelden i slutten av juni stemmer godt overens med den forventede levetiden på ca 6 måneder :D

Jeg tror det er konsollen din som er problemet, og ikke selve spillet.

Hvis du virkelig vil teste om konsollen din har problemer med varme, så er Lost Planet Demoen fra Marketplace et godt sted å begynne.

Hvis du laster ned den demoen og kan spille gjennom begge prøvebrettene uten at konsollen henger seg, så er din 360 ok med tanke på varme. Den demoen er skikkelig krevende for 360.

6367023[/snapback]

Altså, jeg kan ikke skjønne hva som skulle være galt med min maskin. Har jo ikke hatt noen problemer med den før. Var kun en gang når jeg skulle slå på maksinen, og et av lysene på the ring of light lyste rødt. Ringte til Xbox kundeservice, og de ba meg å starte maskinen på nytt, og da var problemet løst. Siden har det ikke vært noe. Har ikke testa andre spill på maskinen idag, men jeg spilte Oblivion igår og den funka fint da.

Lost Planet-demoen har jeg såvidt prøvd, og utifra det jeg husker, så gikk det fint. Støtet ikke på noen problemer, så vidt jeg kan huske. Gadd ikke å runde demoen fordi spillet apellerte ikke til meg i det hele tatt.

Men er det maskinen min det mest sannsynlig er noe galt med? Burde jeg ringe Xbox kundeservice og nevne dette? Og får jeg den byttet selv om jeg kjøpte maskinen min for 5 mnd siden? Og må man vise fram kvittering? Huff, dette ble mange spørsmål, men håper dere kan besvare dem.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min 360 2. desember.

Den fungerte feilfritt helt til 31. mai.

Da gikk den i heng og frys, og siden ble den mer og mer buggete.

I forgårs kjøpte jeg en ny 360 på Elkjøp siden service på 360 ser ut til å ta godt å vel en måned.

Den konsollen jeg kjøpte på elkjøp viste seg å være en som hadde blitt levert inn. Kuppvare!

Det stod riktignok på esken at de ikke var feil eller mangler på maskinen. Men etter å ha spilt i 10 minutter frøs den.

Da startet jeg å forske litt på Xbox 360 som fryser, og gjorde det jeg kunne for å framprovosere en fryst Xbox 360.

I PGR3 fikk konsollen som regel problemer etter et løp. Grafikk ble malplassert, og en så ikke deler av banen.

I MotoGP 06 gikk den i heng etter ca 3 runder på quick-start.

Det viste seg at Demoen til Lost Planet var det tunge programmet.

Kunne sjelden spiller mer enn 3-5 minutter av spillet før konsollen gikk i heng.

Siden jeg kun har sendt inn konsollen min, og kjøpt en "ny" på elkjøp sitter jeg med 2 stk strømforsyning her hjemme.

Eksperimenterte litt med om ene var bedre enn den andre. Plasseringer osv...

Uansett hva jeg prøvde, så gikk konsollen i frys etter de overnevnte symptomer.

Som sagt. Min konsoll fungerte feilfritt i 6 måneder, og en dag sa den takk for seg. Og da fryser den seg like mye i Tomb Raider, som i PGR3 som i Lost Planet. Det er bare snakk om tid og la konsollen bli varm.

Den klarer til og med å låse seg i dashboard og under oppstart bare konsollen er varm nok.

Er den kald, og har stått avslått natten over, så kan jeg spille noen minutter lenger. Men straks den er gått varm, så sliter konsollen.

Så det at din konsoll har fungert fint over en periode betyr ikke at den ikke kan få problemer etter en stund.

Det er så enkelt som at hvis kun TR:L bugger, så er det muligens feil på spillet ditt.

Bugger konsollen på alle mulige spill, så er det konsollen.

Jeg fant ut at Lost Planet, som heller ikke appelerer til meg, var det programmet som lettest kunne få en konsoll til å henge seg hvis den har varmeproblemer. Derfor bruker jeg Lost Planet-demoen som benchmark for å se om jeg får konsollen til å henge seg.

Sett deg ned, spill gjennom Lost Planet demoen, og hvis den ikke henger seg, så har du forhåpentligvis ikke et varmeproblem med konsollen.

Da kan det kanskje være laseren eller dvd-rommen som har problemer med å lese et spesielt område på din Tomb Raider Disc, eller at det er en liten skade på disken.

Jeg holder en knapp på at det er konsollen din som er i ferd med å si takk for seg.

Lenke til kommentar

Jeg håper nå du tar feil. Har spilt litt Tomb Raider nå, og har så langt ikke støtet på noen form for problemer siden Peru-banen. Har runda Tokyo og er vel sånn halvveis inn i Afrika-banen, uten noen irriterende lyder eller "frysninger".

La oss si at det er noe galt med 360'en. Kan jeg få den byttet gratis? Har jo tross alt ikke gjort noe med den; har behandlet den så varsomt som så overhodet mulig.

Synes det er noe j**** dritt at så mange 360-konsoller fra tiden rundt launch ifjor, har måttet bli byttet ut eller sendes inn til reperasjon. Angrer i grunnen på at jeg kjøpte min 360 så tidlig, når jeg innerst inne vet at maskinene helt i begynnelsen av en konsolls levetid, som regel er fulle av feil og mangler og ditt og datt.

Lenke til kommentar

Da høres det ut til at du har en fungerende konsoll, og kanskje en uregelmessighet på platen til TR var problemet.

Fordelen med å kjøpe konsoll i starten er jo at vi spiller fra dag én.

Vi har jo garanti, så ryker noe, skal det fikses eller byttes gratis.

Er man da heldig, så får man byttet i en ny konsoll som er produsert 6 måneder senere.

Men ja, først ut risikerer ofte også litt "beta testing".

Hvis du virkelig vil teste om din konsoll er ok med tanke på varme, så bare kjør brett 1 på Lost Planet. Går det fint, har konsollen det bra er min oppfatning.

Sitter nå med min 3. konsoll her hjemme, og denne har ingen problemer med å kjøre Lost Planet demoen silkemykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...