kabbefett Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Hei. Jeg har problemer med at pc'en min plutselig henger seg. Alt låser seg, men jeg har bilde på skjermen. Kan ikke bevege mus eller skru av/på num-lock. Jeg har Abit kt7a athlon 1200MHz. Jeg tror det er 250W strømforsyning. Teorien min er at strømforsyninga ikke greier å holde spenninga oppe. Det er 3 grunner til at jeg tror det: 1. Leste et sted at man burde ha 300W for athlon prosessorer siden de bruker mye energi 2. musa mi (optisk usb) kan plutselig hoppe ut, for så å komme tilbake, men når den kommer tilbake går den mye tregere (tenkte at den blir borte pga at strømforsynga kanskje ikke greier å levere nok strøm til usb'en(?)) 3. Jeg må stille inn på 1,85v i bios for å i det hele tatt få kjørt maskinen på 1200MHz. alle ideer mottas med takk. har gjørme opp til haka i denne saken... mvh Fredrik MH Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 I følge en venn av meg som skrur en del på datamaskiner, så trenger Abit HK ekstremt mye strøm i forhold til andre, ikke spør meg hvorfor. Så hvis jeg var deg, ville jeg nok byttet strømforsyning. Geir Rune Lenke til kommentar
gjenne Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Jeg har samme problem! Jeg har 300W strømforsyning med samme HK og CPU. Lastet ned siste bios, men det hjalp ingenting. Hvis noen har gode tips vil jeg også vite om disse! [ Denne Melding var redigert av: gjenne på 2001-09-22 09:45 ] Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Mulig du finner svar her. http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm Lenke til kommentar
realace Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei! Spør du meg så er ikke strøm problemet ditt! Hvilke pci plasser bruker du? regner med at du har satt i ett kort som deler ressurser med usb'en? jeg drev i to dager å byttet om på plasser på mitt kt7a-raid for å få alt til å virke 100%. Nå etter 1 mnd så har ikke maskinen hengt seg en eneste gang ) Du BØR ikke ha plassert noen kort i PCI 3 eller 4! en av disse deler usb og da kan du få disse problemene du snakker om..... Mvh Fr:0)de Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Jeg har en kamerat som hadde samme problem. Han har også Abit KT7a, trodde det var vifta.. At den var for dårlig. Han skiftet den og Tada så virk alt. Prøv å skifte vifte du....... vet ikke om det virker men det er vert et forsøk... Marius Lenke til kommentar
2DiSaBlEd Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Har du disablet ACPI? Bruker du HPT sine 103b drivere(høyest ytelse, minst kødd), prøvd pci kortene i forskjellige spor? Kt7-R/Kt7a-R kortene kan være regelrette ufine, men utrolig stabile og raske når de er rett satt opp! Mvh Stein-O Lenke til kommentar
Lenny Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Jeg hadde samme problemet. Det viste seg at Cpu'en var problemet. Viften var ikke god nok og cpu'en ble for varm og ble delvis ødelagt. Den virket en stund men stoppet så opp. Jeg fikk en nye en på garantien plus en bedre vifte. Vurdere bedre strøm forsyning også. Husk å kjøl ned CPU'en VIKTIG!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Disse Deler IRQ'r sammen AGP og PCI 1 PCI2 og PCI3 PCI4 OG PCI6 OG USB PCI 5 og HTP370 RAID kontroller. Trur dette var rett i allefall. Kor mange kort inni pc'n har du? Prøv og unngå og sett kort i PCI4 og PCI6 og sjekk om det fønker. HTP370 kan dele IRQ, men anbefalles ikkje, vis du bruker den. og AGP'n vil vel også være åleine... i allefall er det mest ideelt... så da har du igjen PCI2 og PCI3. Så vis du ha har eit SoundBlaster Live kort som ikkje liker og dele irq'r pga damle dos drivere har du eit komplett problem. Nå har eg AGP : ASUS 8200 GF3 PCI1 : Eicon Diva ISDN PCI2 : tom PCI3 : SoundBlaster Live 1024! PCI4 : tom, USB PCI5 : 3com NIC, HTP370 raid kontroller PCI6 : tom, USB Korta skal jo ikkje ha problem med og dele irq vis dei virke slik so dei skal. Skal prøve og flytte 3com korte... for eg opplever at maskina "lagger" litt... og lyden BØGGER! men det kom seg etter eg installerte sb live stand alone drivererene til lydkortet (før hadde eg windows driverene, kjører win2k) Lenke til kommentar
kabbefett Skrevet 22. september 2001 Forfatter Del Skrevet 22. september 2001 Hallo! Takk for mange bra svar! Jeg har tenkt på det med varm cpu, men jeg har hørt at athlon kan bli ganske varm, og hos meg pleier den ikke å være mer enn litt over 50 kanskje når det klikker. Og det klikker uavhengig av om jeg bruker tunge programmer. Via hardware monitor rapporterer 1,9v cpu core voltage (er satt til 1,85 i bios). hva kan det bety? fra nederst (isa) til øverst (agp) har jeg: isa : tom pci(nr ?) : sb live pci : tom pci : nett-kort pci : tv-kort pci : tom pci : tom agp : skjermkort alt er på irq 11 (bruker acpi, burde jeg ikke bruke det?) Er det noen som vet hva som er symptomene på for dårlig strømforsyning? vil det gå en sikring om den overbelastes eller vil man merke det på klikke og heng? mvh Fredrik MH Lenke til kommentar
walestr Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei Du må disable nevnte setting i bios...dette kan ikke gjøres uten å laste software på nytt. Hadde samme problemet med allt på IRQ 11 med konflikt...disablet og alt ble iorden. Roger [email protected] Lenke til kommentar
Stinky Gonzales Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 SB live og dette chipsetet er et problem i utgangspunktet. bruker du win2k ag den samtidig deler irq med netverkskortet kan det oppstå problemer har jeg erfart. Dette er uten tvil det dårligste hovedkortet jeg noensinne har hatt (kt7 var excelent, hva gikk galt?). mitt råd er simpelthen å bytte. det gjør jeg snart Lenke til kommentar
realace Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei igjen! Er det slik å forstå at du har nettverkskort på pci plass 4? isåfall bør du flytte den til en annen plass. Forøvrig har du prøvd å sette ned grafikk akselerasjonen fra full til medium? Og hvvilket grafikk kort har du? Mvh Frode Lenke til kommentar
kabbefett Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Hei. Vel. Jeg klagde på prosessoren, og fikk ny. Etter det ble fryse problemene borte. Usb musa fortsatte å være rar. Fant ut at det var en dårlig kontakt mellom ledningen og musa. Så ledningen må ligge mot høyre (hehe), hvis jeg drar den mot venstre hopper den ut. Så stort sett funker alt her nå. Bortsett fra at strømforsyninga begynner å dra kritisk på åra, så plutselig kan den klikke (sikring som slår inn). Og str.forsyningsvifta bråker værre. Men det er levelig. Og det er egentlig bra at pc'en ikke funker 100% nå i eksamenstida... -Fredrik Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 KT7A + SB Live! er en kombinasjon som virker, HVIS man har stilt inn noen settings i BIOS rett. Dette har jeg erfart med nevnte hovedkort. Lengre opp i tråden står det en link til KT7 FAQ. Der står det gode forslag til innstillinger av BIOS med dette lydkortet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Vedrørende strømforskyning: http://firingsquad.gamers.com/guides/power/default.asp Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Tror løsningen er dette her, det er iallefall det som fikset problemet hos meg. http://search.microsoft.com/gomsuri.asp?n=...es/270/7/15.ASP Etter det har maskinen kjørt stabilt som aldri før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå