Gå til innhold

WGA satt ut av spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Erm, jeg har Windows XP (lovlig) og opdatert alle SP og kritiske oppdateringer på min PC, men removeWGA programmet sier WGA ikke finnes på min maskin.

 

Ikke at jeg skal klage, for all del, men syns det var litt merkelig. Andre som får samme melding?

 

edit: btw, jeg har ikke aktivt gått inn for å fjerne noen ting WGA greier tidligere

edit2: skriver konsekvent WPA for WGA...

6367079[/snapback]

Samme her.

WGA.jpg

Lenke til kommentar
Ble kvitt denne WGA tingen for nesten 2 måneder siden tror jeg... Var riktignok bare en fil å erstatte da... innocent.gif

 

den fila erstatta jeg å, men da fikk jeg ikke oppdatert windowsen uten att jeg fikk den "du har en ulovlig verison av windows installert" meldinga.. så jeg måtte bytte fila hver gang hvis jeg skulle oppdatere

 

Du vil altså framleis ikkje være i stand til å oppdatere Windows om du benytter deg av dette programmet? Det berre hindrar WGA i å kontakte Microsoft til stadighet?

 

jo, jeg installerte programmet uten problemer, og jeg fikk også oppdatert

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Erm, jeg har Windows XP (lovlig) og opdatert alle SP og kritiske oppdateringer på min PC, men removeWGA programmet sier WGA ikke finnes på min maskin.

 

Ikke at jeg skal klage, for all del, men syns det var litt merkelig. Andre som får samme melding?

 

edit: btw, jeg har ikke aktivt gått inn for å fjerne noen ting WGA greier tidligere

edit2: skriver konsekvent WPA for WGA...

6367079[/snapback]

Samme her.

WGA.jpg

6369638[/snapback]

 

Samme her også.... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ble kvitt denne WGA tingen for nesten 2 måneder siden tror jeg... Var riktignok bare en fil å erstatte da... innocent.gif

 

den fila erstatta jeg å, men da fikk jeg ikke oppdatert windowsen uten att jeg fikk den "du har en ulovlig verison av windows installert" meldinga.. så jeg måtte bytte fila hver gang hvis jeg skulle oppdatere

 

Du vil altså framleis ikkje være i stand til å oppdatere Windows om du benytter deg av dette programmet? Det berre hindrar WGA i å kontakte Microsoft til stadighet?

 

jo, jeg installerte programmet uten problemer, og jeg fikk også oppdatert

6370002[/snapback]

Programmet kan altså brukast til å omgå kopisperra til Windows XP, kvifor vil HW.no trykke noko sånt på framsida?

Lenke til kommentar

Programmet kan altså brukast til å omgå kopisperra til Windows XP, kvifor vil HW.no trykke noko sånt på framsida?

6370650[/snapback]

 

Har selv 2 (!) lovlige versjoner av WindowsXP, men jeg bruker allikevel firefox til å oppdatere Windows, dette på grunn av den irriterende WGA. Bare navnet i seg selv er en regelrett fornermelse mot folks intelligens. Jeg har enda ikke sett de absulutte fordelen dette tilleggsprogrammet har gitt meg.

 

Link til plugin til Firefox for kjapp og problemfri Windowsoppdatering.

 

http://windowsupdate.62nds.com/

 

(beklager om den har vert postet tidligere)

Lenke til kommentar
Ja, det er noe styr med Windows.. Men jeg bruker det fortsatt. :p

 

Det mest irriterende er at jeg alltid må alltid ringe support ved reinstallering fordi jeg gjør det "litt for ofte" i Microsofts øyne... :thumbdown:

6371376[/snapback]

Det er en del som har problemer med det der. Vi får håpe at det blir bedre etter hvert. :)
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva det programmet er til jeg!!.....

 

Og hva det skal brukes til??

 

 

Noen som vil bruke 1 minutt av sin tid å forklare?...Hadde vært kjempefint det...! :)

 

(Jeg får bare opp den meldinga at "....WGA notification tool is not active...." eller noe...)

 

 

 

Plzzz svar.. :)

Lenke til kommentar

Her var det mye forvirring og feil-informasjon!

 

Programmet som artikkelen henviser til, fjerner WGA Notifications, altså det programmet som sjekker om du har pirat-Windows og dermed maser om dette ved hver innlogging og informerer i systray. Ser ut som en stjerne. Det har ikke noe med valideringa på MS sine sider å gjøre.

 

Dette programmet har i den siste tiden vært omtalt i media som spyware, etter at man fant ut at det "ringer hjem" til MS selv om man har en lovlig versjon. MS har nå endret dette til hver 14. dag...

 

WU (Windows Update) vil fremdeles virke, men vil prøve å laste ned WGA Notifications hvis det ikke er på maskina. Som nevnt tidligere kan man huke av for å ikke installere det igjen, både på websiden og via den automatiske oppdateringen (husk da og sette denne til å spørre før installasjon, ev. før nedlasting).

 

Håper dette var forklarende!

Lenke til kommentar
Jeg får lastet ned feks Windows Defender og IE7, men får ikke installert: "This copy of Windows is not genuine"...  *sukk*

6375714[/snapback]

 

Har aldri vært borti dette på Windows installasjoner der lisensen er i orden...

6375861[/snapback]

Det er kanskje fordi du har en brannmur (eventuellt ikke har en) som ikke er særlig flink på å blokkere utgående forespørsler. Brannmuren i Windows XP er av den brukervennlige sorten som ikke plager brukeren i hytt og pine med spørsmål. Det går på bekostning av kontrollen med hva som skjer og på bekostning av sikkerheten.

 

Programmet som slippes ut blir sannsynligvis sluppet rett igjennom uten at du får vite om det. Skal du oppleve "herlighetene" så må du altså innstallere en annen brannmur (en skikkelig brannmur i noens øyne).

Lenke til kommentar

Kjenner ikke produktet. Det er vel delte meninger om nødvendighet av sjekken på utgående trafikk, og så finnes det forskjellig måter brannmur produsentene har løst det på.

 

Den mest plagsomme varianten er vel den stilen f. eks. ZoneAlarm benytter seg av. Den er i en opplæringsfase hele tiden, og etter en stund blir den kanskje for noen litt mer brukervennlig.

 

Stiller meg litt tvilende til at en brannmur til bruk i bedrifter er av en slik type. Tipper gjerne at det er en hardware brannmur som blir benyttet i bedriften du jobber i. En hardware brannmur arbeider i det stille, ihvertfall som regel overfor de som ikke er systemadministrator av systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...