erot71 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Skjønner ikke helt dette med frames (bruker Dreamweaver) Alt ser så bra ut i oppløsning 1280x1024, men så snart jeg setter ned oppløsningen til 1024x768 blir det bare tull, alt får scrollbar både opp og ned og hit og dit - i grunn bare rot. Hva skal enn gjøre for å få dette til å fungere godt? Bør en jobbe og sett opp siden slik at den fungere best opp mot 1024x786? Men da blir teksten så liten i 1280x1024... Er det mest vanlig at folk kjører oppløsning 1024x786? Alle tips tas i mot med takk Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Dette er en av grunnprinsippene i webdesign. din maskin er ikke nødvendigvis representativt for resten av verden. Derfor må man enes om noen standarder. Ta en titt på denne oversikten her: http://www.webmonkey.com/webmonkey/99/41/i....html?tw=design Så ser du at selv de som kjører 1024x768 om de maksimerer browseren sin har kanskje 968x573 pixler tilgjengelig. Maksimerer man ikke browseren har man enda mindre. Har de google toolbar eller andre instalert er plassen ENDA mindre. Dette er ting du må ta høyde for når du lager ett design. Scrollbars vil nok alltid dukke opp, spesielt i høyden. Men du kan med litt planlegging unngå de i bredden. Frames er også en døende teknologi. Sett deg inn i CSS og bruk av DIVer for å definere side innhold. AKIRA Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Takker for svar. Ja, ser ut som jeg må sette meg inn inn i CSS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå