oivind_skar Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 PRAHA: Å slå vitser om Skoda Roomster har liten hensikt. For bilen slår bare tilbake - med funksjonalitet. Les mer Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Skoda er Skoda. Jeg likte ikke utseende på denne bilen, og er lei alle de fantastiske "kombibilene" som skal ha alt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Bilen er sikkert bra, kvaliteten er sikkert god, men jeg likte desverre ikke designet noe særlig på denne bilen. Kombibilene er nok gull verdt for barnefamilier osv, men ikke snakk om at jeg kjøper en sånn bil. Fineste kombibilen i klassen er nok VW Touran eller den nye Ford ett eller annet Max. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hvorfor kjøre Skoda når man kan gå da? Hvorfor gå da når man kan kjøre Skoda? Vil bare si noe til dem som ser ned på Skoda for bilene de lagde før.. Skoda er noe HELT anderledes enn hva det var før.. Syntes du Skoda er dritt i dag, synes du også at Audi og VW er dritt, det er nesten helt samme biler. Har hatt Skoda i 8 år. Den første var en Octavia Combi, Den andre en Octavia STV L&C og den vi har nå en Skoda Superb som er i samme klasse som A8/A6.. Bilene har det vært lite feil med, det er mye bil for pengene og det er god service. Noe om designet på bilene kunne dem kanskje gjort noe med.. Kommer en ny facelift på Superb som jeg syntes har litt ifra BMW 5 serie, og det er ikke værst.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg kjører Skoda selv jeg.. har en 2005 Fabia Elegance HTP med nesten alt tenkelig utstyr. Stort sett fornøyd med bilen, men ikke fullt så fornøyd med kundeservice. Designet på nye Superb ser jo ganske fresht ut. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Mhm, Liker utseende på den veldig godt.. håper den blir sånn som den er på bilde=) Åssen motor har du på Fabia'n din? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Mhm, Liker utseende på den veldig godt.. håper den blir sånn som den er på bilde=)Åssen motor har du på Fabia'n din? 6425884[/snapback] Jeg har en 1.2 liter tresylindret strikkmotor med 65 hestekrefter. Den er latere enn et dovendyr i vårsola. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hehe, trodde det var større motor i den da du fikk den i elegance... Men, den holder jo til de trege fartsgrensene vi har her i Norge.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Toppfarten er 160-170 km/t på flatmark, den akselererer bra mellom 3500 og 4500 omdreininger, men er ganske dau ellers. Det er den minste motoren du får i Elegance utgaven. Volum, hestekrefter og vekt utgjør avgiftene og jeg hadde ikke råd til så mange flere avgifter enn de 90,000 kr til statskassen jeg betalte allerede. Skulle gjerne hatt 1.9 turbodieselen på 130 hk som sitter i vRS utgaven. Endret 4. juli 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvorfor kjøre Skoda når man kan gå da?Hvorfor gå da når man kan kjøre Skoda? Vil bare si noe til dem som ser ned på Skoda for bilene de lagde før.. Skoda er noe HELT anderledes enn hva det var før.. Syntes du Skoda er dritt i dag, synes du også at Audi og VW er dritt, det er nesten helt samme biler. Har hatt Skoda i 8 år. Den første var en Octavia Combi, Den andre en Octavia STV L&C og den vi har nå en Skoda Superb som er i samme klasse som A8/A6.. Bilene har det vært lite feil med, det er mye bil for pengene og det er god service. Noe om designet på bilene kunne dem kanskje gjort noe med.. Kommer en ny facelift på Superb som jeg syntes har litt ifra BMW 5 serie, og det er ikke værst.. 6393147[/snapback] ALtså, den påstanden er vel drøy. Skoda bygger på eldre tekonologi fra tidligere A6 modeller, samt A4. Den kan nok ikke sammenliknes med A8 i alle fall. Må være av første typen som kom. Skoda har generelt dårligere lydisolering i sine biler enn VW og Audi, samt at interiørmessig kan det ikke stille opp. Det er desverre ikke like pent og stilfullt som f.eks en A6 eller en ny Passat. Men at det er mye bil for pengene er helt riktig. Men at den kan sammenliknes med nevnte biler, er bare IKKE mulig.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvorfor kjøre Skoda når man kan gå da?Hvorfor gå da når man kan kjøre Skoda? Vil bare si noe til dem som ser ned på Skoda for bilene de lagde før.. Skoda er noe HELT anderledes enn hva det var før.. Syntes du Skoda er dritt i dag, synes du også at Audi og VW er dritt, det er nesten helt samme biler. Har hatt Skoda i 8 år. Den første var en Octavia Combi, Den andre en Octavia STV L&C og den vi har nå en Skoda Superb som er i samme klasse som A8/A6.. Bilene har det vært lite feil med, det er mye bil for pengene og det er god service. Noe om designet på bilene kunne dem kanskje gjort noe med.. Kommer en ny facelift på Superb som jeg syntes har litt ifra BMW 5 serie, og det er ikke værst.. 6393147[/snapback] ALtså, den påstanden er vel drøy. Skoda bygger på eldre tekonologi fra tidligere A6 modeller, samt A4. Den kan nok ikke sammenliknes med A8 i alle fall. Må være av første typen som kom. Skoda har generelt dårligere lydisolering i sine biler enn VW og Audi, samt at interiørmessig kan det ikke stille opp. Det er desverre ikke like pent og stilfullt som f.eks en A6 eller en ny Passat. Men at det er mye bil for pengene er helt riktig. Men at den kan sammenliknes med nevnte biler, er bare IKKE mulig.. 6430077[/snapback] Du tar ganske så feil her. Skoda fabrikken i tjekkia er den nyeste og mest moderne fabrikken i VAG konsernet. Nye Polo feks er basert på Fabia og ikke omvendt. Nye Passat har hentet masse deler ifra nye Octavia, og ikke omvendt. Dagens Superb er basert på forrige Passat, men ny utgave er rett rundt hjørnet. Interiørt er de fleste Skodaer nesten identiske til de tilsvarende VW modellene. Lydisoleringen er nesten helt på topp med Audi (ja, jeg har kjørt begge deler), og driftsikkerheten ligger milevis foran Audi og VW. Ja, jeg har belegg for å si det. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Bilen din er jo mer enn bra for Norge.. Ang. den 1,9 TDI motoren med 130 HK.. Så er det egentlig 153.2 HK i den.. Stod i en VG artikkel for en stund siden om at Skoda sine motorer oppga mindere effekt enn hva de gjøre.. Den motoren er veldig bra.. Bruker lite drivstoff og er sprek. Har den selv i Superben.. Står oppgitt at motoren gjør maks 205 km/t, men den gjorde 230 Km/t i Tyskland Det med at Superb er i samme klasse som A8 er faktisk mulig... Hvis du tenker på plass, så er det feks større benplass bak på Superb, men A8 er forsatt en del cm lengere enn Superb, det kommer av panseret på bilen og noe større bagasjerom. Utstyret er det mer og hente ifra på Audi enn Skoda, men kan spessial bestilles fra Skoda. Og som Wildbill sa, driftsikkerheten er bedre på Skoda enn på Audi og VW.. Det med støyen som du snakket om.. Der er du villspor.. Feks. Har kjørt Superben ned igjennom Tyskland i over 200 km/t, og det bråkte ikke mye da. Akuratt som og kjøre i 100 her i Norge.. Hva får deg til og si sånt negativt om Skoda? Er du av den typen som egentlig liker Skoda, men ikke tør og innrømme det? Eller har du ikke noe peiling på bil? Hvis du ikke tror meg av dette jeg sier.. Dra til en Skoda forhandler og spør om prøvekjøring. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Grunnen er nok ikke at jeg har noe imot Skoda, syns nå det begynner å likne noe når det gjelder design, og motorene fra VAG kommer jo mer og mer inn. Nå har det seg slik at flere i min familie har Skoda, både den "nye" Octavia og Superb, og det ikke samme følelsen som å sitte i en Audi. Klart, dette er jo min mening, og skal absolutt ikke si noe imot de som mener noe annet, noe til en viss grad gjorde i min forrige post, hehe Så i mine øyne er de ikke helt der gitt. Når det gjelder plassen, så kan jeg til en viss grad være enig der og, men har du f.eks kjørt nye A8? Den er ganske så romslig i baksetene ser du Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Grunnen er nok ikke at jeg har noe imot Skoda, syns nå det begynner å likne noe når det gjelder design, og motorene fra VAG kommer jo mer og mer inn. Nå har det seg slik at flere i min familie har Skoda, både den "nye" Octavia og Superb, og det ikke samme følelsen som å sitte i en Audi. Klart, dette er jo min mening, og skal absolutt ikke si noe imot de som mener noe annet, noe til en viss grad gjorde i min forrige post, hehe Så i mine øyne er de ikke helt der gitt. Når det gjelder plassen, så kan jeg til en viss grad være enig der og, men har du f.eks kjørt nye A8? Den er ganske så romslig i baksetene ser du 6432535[/snapback] Ville nok heller sammenliknet Superb med A6 ja, A8 er rett og slett et nr større tror jeg. Motorene fra VAG har sittet i Skoda siden begynnelsen av 90 tallet, det er ikke noe som kommer mer og mer nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg