Argyros Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hei Jeg har slitt ganske lenge nå med at maskinen min jobber utrolig tregt til å være en Samsung MP0804H (80GB), 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB RAM. Programmer og oppstart går ganske treigt, men man ser veldig fort forskjellen ved f.eks. kopiering fra ekstern harddisk til denne maskinen i forhold til kameraters maskiner.. Jeg har for det meste trodd at det var HDD'n som synger på siste verset, men etter en nylig test med HD Tune 2.52 fikk jeg følgende resultat: Som dere ser så er transfer hastigheten bare omtrent 1/10 av det den skal være. Det er derimot interessant å merke seg at CPU'n også kjører på 100% mer eller mindre gjennom hele testen.. Så er det kanskje CPU'n som sinker HDD'n? Til sammenligning et bilde av benchmark test for samme hdd-modell fra HD Tune's hjemmeside: Jeg prøver nå å finne et bra diagnostics program for CPU, men finner foreløbig bare gamle.. Noen forslag til et utility program for å teste CPU'n? (..helst et gratis..) På forhånd takk for all hjelp Cheers, Glenn Edit: Fant akkurat ut at harddisken min kjører på PIO. Vet ikke helt hva det er, men leste en plass på forumet her at det er typisk at windows slår over på PIO ved my lese/skrive-problemer.. Så da heller jeg tilbake mot HDD. Jeg har derimot kjørt samsung's eget diagnoseprogram for harddisk uten at det fant noe. SMART verdiene er derimot veldig opp mote grensene etter hva jeg forstår.. Er det mulig at dette kan bli en garantisak? Hva er det i tilfelle som avgjør? Avinstallerte primary driveren og lot windows reinstallere.. d aktiverte `DMA igjen, enn så lenge.. Endret 23. juni 2006 av GKSaue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå