Gå til innhold

AM2-kort med CrossFire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner det å komme seg her. AM2 + CF er nok en kombinasjon mange venter på. Ser at det bare er fire SATA-porter, men integrerte tredjepartskontrollere er som regel bare noe ræl uansett. Gleder meg til de andre Tier-1-produsentene (pluss DFI) kommer på banen med sine kort.

Lenke til kommentar
Nå begynner det å komme seg her. AM2 + CF er nok en kombinasjon mange venter på. Ser at det bare er fire SATA-porter, men integrerte tredjepartskontrollere er som regel bare noe ræl uansett. Gleder meg til de andre Tier-1-produsentene (pluss DFI) kommer på banen med sine kort.

6365775[/snapback]

Hvordan er de ræl i forhold til andre porter på HKet? (Eller forsåvidt i forhold til kontrollerkort)

AtW

Lenke til kommentar
Nå har de greid å  komme med dual LAN og ja, dette blir bedre dette ATi!

6366139[/snapback]

Det er vel ikke takket være ATi. ATi integrerer ikke Gigabit LAN i de nye chipsetene, men baserer seg på eksterne kontrollere, så dette kortet har to eksterne kontrollere.

Noen som vet hvilke?

Ellers synes jeg 4 S-ATA kontakter er litt lite. Det burde vært minmum 6, helst 8. Jeg bruker selv 6 S-ATA kontakter

Lenke til kommentar
Raptor,23/06-2006 : 11:56]
Nå har de greid å  komme med dual LAN og ja, dette blir bedre dette ATi!

6366139[/snapback]

Det er vel ikke takket være ATi. ATi integrerer ikke Gigabit LAN i de nye chipsetene, men baserer seg på eksterne kontrollere, så dette kortet har to eksterne kontrollere.

Noen som vet hvilke?

Ellers synes jeg 4 S-ATA kontakter er litt lite. Det burde vært minmum 6, helst 8. Jeg bruker selv 6 S-ATA kontakter

6366297[/snapback]

Ja 4 er i det minste laget! Spesielt i et crossfirekort hvor det er svært begrenset med antall pci-spor! Som i mitt tilfelle hvor et ekstra lydkort, tvkort og trådløst er obligatorisk. Da er det ikke lenger mye plass til satakort

Endret av mofopop
Lenke til kommentar
Du mener at de ikke genererer mye varme? Sikkert, hvis ikke blir de veldig varme.

6368270[/snapback]

Ati sine kort virker ikke til å bruke alt for lite effekt, men ihvertfall noe(?) mindre enn nvidida-chipsett ser det ut til, begge produsenter har en jobb å gjøre når det gjelder effektbruk i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar
Du mener at de ikke genererer mye varme? Sikkert, hvis ikke blir de veldig varme.

6368270[/snapback]

Ati sine kort virker ikke til å bruke alt for lite effekt, men ihvertfall noe(?) mindre enn nvidida-chipsett ser det ut til, begge produsenter har en jobb å gjøre når det gjelder effektbruk i mine øyne.

AtW

6368804[/snapback]

Ja ATI og nVidia har stort forbedringspotensiale på det feltet. Det er spesiellt viktig for bærbare, men andre vil også nyte godt om det blir gjort noe mer med.
Lenke til kommentar

Gleder meg til dette kortet. Det skal bli den nye AM2 platformen for mitt eminente skjermkort. ATI sine nor og sør brikke er ikke like varm som nvidia sin kombibrikke. Klokker du som en gal og stresser kortet mye, kan det bli ganske varmt, med dette er ikke noe problem for 'daglig' drift.

Kjør på ATI!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...